Vegueria del Penedès

AUTOPISTES DE PEATGES

La fi d'un greuge?


Redacció Vilanova i la Geltrú

17-04-2013 22:09

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Abans de l'estiu, els ciutadans de les comarques del Garraf i del Baix Penedès podrien veure compensat un greuge que des de fa anys castiga aquest territori en forma d'autopistes amb peatges excessius i poc transparents. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha anunciat als alcaldes del territori que presentarà properament una proposta de rebaixa de les tarifes a l'autopista la C-32, després que per enèssima s'hagin fet campanyes de recollides de signatures i reunions de pressió a l'administració competent.

La desconfiança i l'esperança es barregen a parts iguals davant l'anunci, que si arriba a bon port, resoldria una situació disparatada que penalitza econòmicament el territori. Més enllà d'entendre i/o compartir la políica d'autopistes de peatges d'aquest país, el que és incomprensible i denunciable és la falta d'arguments per justificar el preu fixat a les comarques del Garraf i el Baix Penedès.

Actualment, anar i tornar a Barcelona des del nostre territori té un cost de 12,84€, amb un increment de 4,10€ si es passa per Cubelles, i ningú ha pogut explicar -ni ara, ni en els anteriors governs que s'han anat succeïnt al capdavant de la Generalitat- els motius pels quals s'estableix aquesta tarifa, desproporcionada en comparació amb altres infraestructures que connectes amb l'àrea metropolitana des d'altres comarques.

L'opacitat amb la que es prenen aquestes decisions és comparable només amb la poca transparència que ha acompanyat sempre les concessions de les autopistes. I ara s'apunta que la Generalitat compensarà econòmicament la concessionària privada Abertis per poder aplicar aquesta possible rebaixa i perquè des d'aquesta setmana els camions deixin de passar per la N-II entre Figueres i Girona i ho facin per l'AP-7 de forma subvencionada. Els diners públics han de reparar ara aquest nyap històric, mentre se'n creen d'altres nyaps al territori amb les retallades i reestructuracions de serveis especialment sensibles per a la població com ara la sanitat i l'educació.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.