Vegueria del Penedès

DIA DEL POBLE GITANO

La comunitat gitana de Vilanova, amb la independència


Redacció Vilanova i la Geltrú

08-04-2014 10:28

L'acte el va tancar el vicepresident de l'ANC, Jaume Marfany, que va destacar l'important paper que tenen dins de Catalunya totes les diferents cultures

VNG per la independència. La comunitat gitana de Vilanova, amb la independència

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Vng per la Independència, conjuntament amb el col·lectiu gitano de la ciutat, va organitzar aquest diumenge en el Pòsit de Pescadors de Vilanova i la Geltrú, i dins la celebració dels actes del dia del poble gitano, la xerrada:  La comunitat gitana i la independència de Catalunya.

L'acte fou presentat per Montserrat Comas, membre del Secretariat de l'ANC, i va comptar amb la participació de l'advocat Joan Argilés,
gran coneixedor de la comunitat gitana, Àngel Giménez, president de l'Associació Cultura Gitana de Vilanova i la Geltrú, i el patriarca de
la comunitat gitana de Lleida, Antoni Salazar, que va dirigir al públic unes emotives paraules sobre quin ha estat i quin ha de ser el paper de la comunitat gitana a Catalunya. L'acte el va tancar el vicepresident de l'ANC, Jaume Marfany, que va destacar l'important paper que tenen dins de Catalunya totes les diferents cultures que ara per ara ja formen part de la riquesa cultural del nostre país i que han de continuar formant-ne part en el moment de la independència, i la cultura gitana no ha de ser menys.

En acabar la xerrada, tots els assistents a l'acte es van desplaçar fins al port de Vilanova per fer l'ofrena floral per part de la comunitat gitana en honor a tots els seus desapareguts. El president de l'Associació Cultural Gitana de Vilanova i la Geltrú, Àngel Giménez, fou l'encarregat de dirigir unes emotives paraules a tots els assistents en el moment de fer l'ofrena. Per finalitzar l'acte, es va escoltar l'himne gitano.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.