Vegueria del Penedès

OFICINA LOCAL D'HABITATGE

S'aprova l'ampliació econòmica del Servei d'Intermediació pels Deutes Hipotecaris de Vilanova


Redacció Vilanova i la Geltrú

09-04-2014 18:00

Aquest servei es presta des de l'Oficina Local d'Habitatge de Vilanova i la Geltrú mitjançant un conveni entre l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona

Des de la posada en marxa d'aquest servei, l'OLH de Vilanova i la Geltrú ha obert 115 expedients de sol·licitud d'assessorament i mediació en matèria hipotècaria

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

El Ple de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú va aprovar ahir per unanimitat la modificació del conveni de col•laboració entre l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i la Diputació de Barcelona en relació al Servei d'Intermediació pels Deutes d'Habitatge (SIDH). Aquesta modificació implica una major dotació econòmica i per tant una ampliació important del nombre d'hores d'atenció a la ciutadania per part de l'advocat que realitza aquest servei.

El SIDH es va posar en marxa a l'Oficina Local d'Habitatge de VNG al maig de 2013. Dels 8.000 euros que la Diputació de Barcelona va destinar per posar en marxa el servei ha passat als 22.000 euros que hi destina a l'actualitat. Això significa que s'ha doblat el nombre d'hores d'atenció jurídica a la ciutadania que realitza l'advocat adscrit a l'OLH de la ciutat.

Des de la posada en marxa d'aquest servei, l'OLH de Vilanova i la Geltrú ha obert 115 expedients de sol·licitud d'assessorament i mediació en matèria hipotècaria. D'aquests expedients, se n'han tancat 61, la majoria dels quals en base a un acord entre l'entitat bancària i la persona sol·licitant del servei d'intermediació o bé perquè la persona sol·licitant ha decidit no continuar amb el procés de mediació. Pel que fa a la resta de casos, 55, continuen en diferents fases de tramitació.

El SIDH s'adreça a totes les persones que tinguin dificultats o problemes per fer front als rebuts de la hipoteca o bé que vulguin negociar alguna rebaixa de la quota amb el seu banc, sempre que l'habitatge hipotecat siguin el domicili habitual de la persona sol·licitant del servei. També s'hi poden adreçar les persones que van actuar com a avaladors en préstecs hipotecaris i es troben en situació de pèrdua del seu habitatge per aquest fet. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.