Vegueria del Penedès

MOSTRA MULTISECTORIAL

Les Fires de Maig arriben amb destacades novetats i una remuntada econòmica


Redacció Vilafranca del Penedès

29-04-2014 18:54

L’alcalde Pere Regull s’ha mostrat optimista per la tendència de creixement del certamen, ja que les Fires són una representació del sector econòmic

Ajuntament de Vilafranca. Es presenta una nova edició de les Fires de Maig

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull, acompanyat de la regidora de Comerç i Turisme, Maria Dolors Rius, i diversos membres de la comissió organitzadora, ha presentat el programa de les Fires i Festes de Maig o dels Enamorats que del 16 al 18 de maig se celebraran a Vilafranca del Penedès. Per a aquesta edició s’hi inclouen diverses novetats, però la més destacada és l’ampliació del recinte firal que aquest any creix un 6%. La regidora Rius ha comentat que s’ha fet una reorganització d’espais per cobrir aquesta necessitat d’ampliació dels metres quadrats d’exposició i, alhora, millorar l’experiència dels visitants.  16.500 metres quadrats, 150 expositors i més de 100 propostes de tot tipus ompliran el cap de setmana reivindicant el protagonisme de les Fires com a punt de trobada indiscutible.

L’alcalde Pere Regull  feia extensiva una felicitació als organitzadors per haver mantingut activa la convocatòria tots aquests anys de recessió econòmica: “Aquestes Fires han estat en funcionament des de fa molts i molts anys, superant diverses etapes de crisi. Hem aguantat aquests anys difícils i ara tot indica que s’inicia una remuntada. Aquest serà el primer any com a Alcalde que les inauguro amb la consciència que la cosa va bé”. Regull lamentava que encara hi hagi famílies que es troben sense feina i s’ha mostrat optimista amb la tendència de creixement econòmic que indiquen les Fires de Maig: “les Fires de Maig són un punt d’inflexió i sortirà bé, perquè anem a més”.

Del programa d’activitats prèvies destaca el pregó, que tindrà lloc el proper dimecres 14 de maig a càrrec de Xavier Ybargüengoitia, economista professor de la URV, expresident de la divisió de vins de Moet-Hennessy. Serà a les 20 hores, al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Vilafranca.

L’acte d’inauguració oficial de les Fires de Maig, la fira multisectorial més gran del Penedès, es farà el divendres 16 de maig, a les 12 hores, amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila.

Pel que fa a l’estand institucional de l’Ajuntament de Vilafranca, aquest any presenta un programa d’activitats i tallers adreçats a tots els públics sota el títol Vilafranca és Cultura 2015, propostes participatives a l’entorn del principals trets que identifiquen la propera capitalitat cultural de Vilafranca del Penedès.

El programa d’activitats es completa amb jornades professionals, actuacions, activitats culturals i espais d’oci i experiències enoturístiques i de degustació de vins i la gastronomia del territori.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.