DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

LA COMMEMORACIÓ DEL TRICENTENARI

El Palau de Maricel, escenari de música i poesia patriòtica amb motiu del Tricentenari


Redacció Sitges

04-06-2014 18:06

Aquest és el segon concert que organitza la Comissió del Tricentenari de Sitges amb motiu de la Guerra de Successió

Museus de Sitges. Concert commemoratiu del Tricentenari amb Marc Martínez (piano) i Jaume Tomàs Ventosa (rapsode)

La commemoració del Tricentenari apropa a Sitges una combinació de composicions clàssiques i textos patròtics catalans. Diumenge vinent, 8 de juny, a les 19 hores, el pianista Marc Martínez i el rapsode Jaume Tomàs Ventosa oferiran un recital poeticomusical al Palau de Maricel que combinarà les obres de grans compositors dels últims tres segles amb fragments poètics d’alguns dels poetes més rellevants dels país.

La primera part del concert, dedicada a l’amor, comptarà amb peces de Beethoven, Chopin o Schubert i poesies de Milà i Fontanals, Salvat-Papasseit, Sagarra o Martí i Pol. La segona homenatjarà la llengua i la pàtria amb músiques de Verdi, Bach o Millet i poemes de Pere Quart, Àngel Guimerà, Emili Guanyabens o Bonaventura Gassol. Finalment, la tercera i última part, titulada Del sentiment i l’emoció d’arreu de Catalunya, obsequiarà els assistents amb composicions de Tchaikovsky, Ketélbey i cançons populars catalanes, que s’acompanyaran amb textos de Jacint Verdaguer, Magí Morera o Joan Maragall.

Aquest és el segon concert que organitza la Comissió del Tricentenari de Sitges amb motiu de la Guerra de Successió i, concretament, per rememorar la caiguda de Barcelona i la pèrdua de la sobirania de Catalunya a mans de les tropes borbòniques. El primer va ser diumenge passat, quan la formació Cum Cantico ja va oferir una actuació dramatitzada al mateix Palau de Maricel amb músiques tradicionals catalanes dels últims quatre segles.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.