Vegueria del Penedès

ENTITAT DEGANA DE CALAFELL

El Cor Orfeó Calafellenc celebra el seu centenari


Redacció Calafell

05-06-2014 14:56

Fundat al 1914, aquest cor ja es dedica des d’un bon principi a cantar caramelles

Ajuntament de Calafell. El Cor Orfeó Calafellenc celebra el seu centenari

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

Amb motiu de la celebració del seu centenari, el Cor Orfeó Calafellenc té previst realitzar al llarg d’aquest any, i fins el 2015, una extensa programació d’activitats, la primera de les quals tindrà lloc el proper diumenge, 15 de juny, amb el Concert del Centenari.

L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, ha destacat que “des de l’ajuntament i altres institucions hem volgut fer esforços per contribuir a què la celebració d’aquest centenari estigui a l’alçada que es mereix una entitat tan emblemàtica com la del Cor Orfeó Calafellenc”.

El Concert del Centenari tindrà lloc a les 20h. a la Plaça Catalunya, i que comptarà amb la participació d’una soprano i un tenor. Com ha explicat el director del Cor Orfeó Calafellenc, Albert Recasens, el concert està estructurat en tres parts, que reflecteixen els diferents àmbits d’aquesta entitat:
1/ La primera part està dedicada a la història del Cor, i s’interpretaran les típiques caramelles i cançons tradicionals
2/ La segona part està dedicada a la música clàssica i de renom, i hi haurà per exemple cançons de Vivaldi
3/ I la tercera part serà la més festiva, i hi haurà des de cançons de gospel fins a havaneres, interpretades juntament amb el grup calafellenc Veles i Vents

Així mateix, el 17 d’agost el Cor Orfeó Calafellenc actuarà a l’Església de l’Assumpció de Segur de Calafell, en el marc del Festival de Música del Baix Penedès. En aquest concert hi haurà sarsueles, gospel, havaneres i música sacra.

També està previst fer un Concert de Gala, amb data encara per determinar, i que comptarà amb la participació del Cor Jove de l’Orfeó Català.

Finalment, el Cor Orfeó Calafellenc farà el tradicional Concert de Nadal juntament amb la Coral Sant Jordi.

A més al llarg de l’any, el Cor Orfeó Calafellenc també té previst editar el llibre del centenari i realitzar una exposició itinerant sobre la història de l’entitat.

El Cor Orfeó Calafellenc, és, com ha dit Jordi Voltà, membre de la Comissió del Centenari, “l’entitat degana de Calafell”. Fundat al 1914, aquest cor ja es dedica des d’un bon principi a cantar caramelles. Actualment la interpretació de les caramelles s’ha convertit, no només en un dels repertoris clàssic del Cor Orfeó Calafellenc, sinó també en un esdeveniment d’interès turístic, i un dels més importants que tenen lloc per Pasqua.

Actualment el  Cor Orfeó Calafellenc està dirigit per Albert Recasens, i el formen 35 veus mixtes. A més de les Caramelles, altres activitats tradicionals d’aquest cor són el Concert d’Estiu i el Concert de Nadal. A més, i tal i com destaca Sandra Suàrez, regidora de Cultura i Ensenyament, “aquesta entitat està molt vinculada al municipi i a les activitats que s’hi duen a terme, com són la Fira del Terròs, els Tres Tombs o el Mercat Medieval”.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.