Vegueria del Penedès

EL GRECO Y LA PINTURA MODERNA

Dues obres del Cau Ferrat s'exposen al Prado amb motiu de l'any del Greco


Redacció Sitges

08-07-2014 9:53

Un oli de Rusiñol i un dibuix de Pichot s’exhibeixen a ‘El Greco y la pintura moderna’

Museus de Sitges. Dues obres del Cau Ferrat s'exposen al Prado amb motiu de l'any del Greco

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’exposició El Greco y la pintura moderna, que es va inaugurar la setmana passada al Museu del Prado i que es podrà veure fins el proper 5 d’octubre, mostra dues obres del fons del Cau Ferrat. Es tracta de l’oli Mansuetud (1897), de Santiago Rusiñol, i Retrat de Santiago Rusiñol, caracteritzat com a "El cavaller de la mà al pit" d'El Greco, de Ramon Pichot (c. 1897). La directora de Museus de Sitges, Vinyet Panyella, va assistir la setmana passada a la inauguració de la mostra com a institució prestatària.

La mostra és un dels grans esdeveniments de la commemoració dels 400 anys de la mort del Greco i permet subratllar la reivindicació que els artistes de finals del XIX i començament del XX, com el mateix Rusiñol, van fer de la figura i l’obra del Greco. Manet, Cézanne i Picasso, especialment en els seus inicis, van rebre una accentuada influència del Greco, que el 1902 va protagonitzar ja una exposició al Prado.

El Greco y la pintura moderna reuneix 118 obres, tant del mateix Greco com d’artistes del tombant de segle, entre els quals Picasso, Sorolla, Cézanne, Modigliani o Chagall, a més d’altres d’etapes posteriors, com Jackson Pollock, David Bomberg o Alberto Giacometti.

Mansuetud, conegut també com El novici, és un oli de grans dimensions (gairebé 2 metres d’alt) i té com a protagonista un jove asceta situat al peu d’un claustre. Per la seva banda, el retrat de Rusiñol que va dibuixar Ramon Pichot palesa el notable interès dels artistes de l’època pel Greco, ja que la posició és la mateixa que el protagonista del cèlebre Cavaller amb la mà al pit del pintor cretenc. Precisament, Rusiñol i Pichot van anar al Prado el 1898 per a copiar alguns dels olis del Greco. Aquell mateix 1898 s’inaugurava a Sitges el monument d’homenatge al Greco impulsat per Rusiñol.

Es tracta de la segona participació dels Museus de Sitges en els actes de commemoració del Greco, després de la cessió al Museu de la Santa Cruz de Toledo dels dos olis del Greco que formen part del fons del Cau Ferrat: Les llàgrimes de Sant Pere i Magdalena penitent amb la creu, que hi van estar exhibits fins el passat 14 de juny.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.