DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

EL PADRUELL

La CUP de Vilanova adverteix que Urbanisme ha suspès una modificació del Pla General aprovada pel Ple


ACN Vilanova i la Geltrú

12-07-2018 15:51

Els cupaires revelen que la Generalitat ha aturat els canvis urbanístics de la zona on hi ha les caves Jaume Serra a l’espera d’un informe d’anàlisi dels terrenys

El grup municipal de la CUP a Vilanova i la Geltrú ha fet públic aquest dijous que la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona ha suspès la resolució definitiva sobre la modificació puntual del Pla General aprovada pel Ple de l’Ajuntament en relació a la zona on hi ha les caves Jaume Serra, de l’empresa Garcia Carrión. Segons han revelat els cupaires, la Generalitat ha declinat donar el vistiplau a aquests canvis fins que es disposi d’una anàlisi de la realitat dels terrenys, tant en sol com en subsol. A la zona afectada, Garcia Carrión hi va construir tres magatzems soterrats amb el permís de l’Ajuntament malgrat dos d’ells, afirma la CUP, envaïen zones d’afectació on legalment no es podia edificar.

La CUP va denunciar presumptes irregularitats en els tràmits urbanístics i les llicències municipals a la Fiscalia de Medi Ambient ara fa un any. El passat mes de març, el Ple va aprovar provisionalment la proposta de modificació urbanística de la zona, i els cupaires van traslladar a la Comissió d’Urbanisme les sospites sobre la legalitat de la requalificació.

La formació anticapitalista ha assegurat que la Generalitat ha declinat donar el vistiplau als canvis urbanístics perquè ha tingut en compte els seus advertiments, fet que el grup municipal “valora molt positivament”. “En la concepció de ciutat ordenada, no hi caben les legalitzacions per sota de la taula ni els favors a cap gran corporació empresarial”, han etzibat els cupaires.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.


Subscriu-te ara!


Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals de:


WhatsApp! Telegram!

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.