DIARI INDEPENDENT DEL GRAN PENEDÈS

CONCURS DE CASTELLS

Els Xicots de Vilafranca, quarts al Concurs del dissabte


Redacció Vilafranca del Penedès

08-10-2018 9:41

Els vilafranquins no han pogut assolir el 4 de 9 amb folre, en el qual havien centrat l’objectiu les darreres setmanes

Els Xicots de Vilafranca, quarts al Concurs del dissabte. Xicots de Vilafranca

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Els Xicots de Vilafranca han quedat en quarta posició a la jornada de dissabte del Concurs de Castells de Tarragona. Els vilafranquins no han pogut assolir el 4 de 9 amb folre, en el qual havien centrat l’objectiu les darreres setmanes, i s’han hagut de conformar amb una clàssica de 8 (amb 4 de 8 carregat), que els ha situat com la quarta colla de la jornada.

Els vermells han començat la seva actuació complint el programa previst: un 3 de 8 descarregat, que els garantia pujar els primers punts al marcador particular. En segona ronda ha vingut el repte de la jornada, afrontar un castell inèdit enguany per als Xicots, el 4 de 9 amb folre. Des de feia setmanes, la colla havia focalitzat l’atenció en aquest castell, i de fet l’intent de la Tarraco Arena Plaça no ha fet justícia als darrers assaigs. L’estructura s’ha trencat quan començaven a pujar el pis de sisens.

A continuació ha vingut un moment complicat per l’equip tècnic, per avaluar la situació i decidir el castell de la tercera ronda. Finalment, s’ha optat per assegurar un segon castell, la torre de 7, i valorar després l’opció de repetir el 4 de 9 amb folre. Amb el cansament ja acumulat, en aquell moment la colla ha decidit aparcar els 9 pisos i tirar el 4 de 8. El carro gros ha pujat obert de mides, i tot i que semblava que es podria defensar, ha acabat caient en la descarregada.

Després d’aquesta jornada llarga i intensa, els Xicots tenen els dies justos per recuperar forces i tornar a assaig dimecres. La colla té la propera actuació aquest divendres, 12 d’octubre, per participar a la IX Diada de castelleres de Bellprat, Memorial Nativitat Yarza, on les vermelles no han fallat cap any. Hi seran també la Colla Joves Xiquets de Valls i els Castellers de Mollet.

A partir d’aquí, la temporada entra a la recta final. El 21 d’octubre els de Cal Noi-Noi tornen a la festa major d’Alcover, i el 27, celebraran la diada de la colla, la diada del Roser. Com cada any, el curs casteller dels Xicots es tancarà a Altafulla, per la diada de Sant Martí, el 4 de novembre.

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.