Vegueria del Penedès

CRISI DEL CORONAVIRUS

Comunicat del grup empresarial Mon Bus


Grup Mon-bus Vilanova i la Geltrú

28-07-2020 8:54

La voluntat de diàleg amb els treballadors hi és i hi continuarà sent, però el que no poden pretendre els representants dels treballadors és reclamar unes condicions que per la normativa legal aplicable no corresponen

Comunicat del grup empresarial Mon Bus . Mon-bus

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

En relació a determinades manifestacions respecte al nostre grup empresarial Mon Bus (Cintoi Bus i Meg Bus SL) cal manifestar el següent:

-Actualment l’empresa es troba immersa en un ERTO, per la pandèmia de la Covid-19 que ha reduït els viatgers transportats i els viatges a realitzar. S’està oferint un servei proper al 70% de les expedicions totals i el volum de viatgers que l’utilitzen no arriba ni al 40%. Evidentment, això suposa uns desajustos econòmics per l’empresa.

-Des de l’inici d’aquest Expedient Temporal de Regulació, l’empresa ha ofert una distribució equitativa per a tota la plantilla, és a dir, està fent rotacions de personal per tal que l’afectació sigui igual per a tots els treballadors. En aquest sentit, creiem important destacar que des de l’empresa s’ha permès que els treballadors que ho han decidit per iniciativa pròpia (per motius d’edat, per ser persones de risc, etc.) s’hi hagin pogut acollir a l’ERTO en la seva totalitat.

-Mon Bus ha facilitat les dades que el SEPE requereix per a la concessió de la prestació fins a 6 vegades diferents pels canals que la mateixa oficina ha facilitat. I ha intentat posar-se en contacte amb el SEPE en infinitat d’ocasions per saber com evolucionaven tots els expedients. Fins i tot des de l’empresa s’ha contactat amb la Direcció Provincial del SEPE. Totes aquestes gestions han rebut respostes genèriques de bústies automàtiques, fins aquesta setmana passada en què ja es disposa d’interlocutor i s’han enviat una vegada més els mateixos llistats dels treballadors afectats.

-Per solucionar el problema assenyalat dels treballadors amb el SEPE, que s’ha endarrerit per alguns treballadors en els pagaments que corresponien al SEPE,  l’empresa ha ofert bestretes a tots els treballadors que així ho han demanat, encara que a pesar d’aquest oferiment, aquest darrer mes només l’ha sol·licitat un 9% de la plantilla.

-Si el servei realitzat només és d’un 70% de l’habitual, s’han hagut de modificar els torns del calendari laboral habitual previst pel 100% dels serveis. Però s’ha fet SEMPRE seguint i complint els descansos establerts per la normativa vigent.

-L’empresa vol destacar que en el que portem d’any 2020, s’ha reunit amb el Comitè d’empresa en reunions ordinàries, en reunions de negociació de l’ERTO, amb el Comitè de Seguretat i Salut i en les Jornades de reemissió de consultes, un total de 15 vegades.

-La voluntat de diàleg amb els treballadors hi és i hi continuarà sent, però el que no poden pretendre els representants dels treballadors és reclamar unes condicions que per la normativa legal aplicable no corresponen, i no tenen tampoc la immensa majoria de treballadors de les empreses privades del sector. 

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.