AUDIÈNCIA
12-07-2021 22:53
Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!
L'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) ha donat a conèixer les dades de la Segona Onada de l’ EGM de 2021 , l’informe que resumeix l’Estudi General de Mitjans i ofereix una panoràmica de les audiències en els mitjans de comunicació. L’anàlisi dibuixa un escenari de moderat optimisme i creixent confiança en l’ecosistema digital.
Els mitjans amb més audiència d’Espanya – 2a Onada EGM 2021
El mitjà amb més penetració a l’Estat és, per primera vegada, Internet, que supera i arrabassa el lideratge a la Televisió. Se situa en la primera posició amb una penetració del 84%, el que suposa, malgrat tot, 0,7 punts percentuals menys que en l’anterior edició de l’informe, quan va aconseguir el 84,7%.
Televisió perd la corona i ocupa el segon lloc d’aquest rànquing al registrar un 82,8% de penetració, el que representa 2,4 punts percentuals menys que en l’última edició de l’estudi, moment en el qual va registrar un 85,2%. Per la seva banda, Exterior se situa en tercera posició, completant el podi de mitjans, amb una penetració del 77,3%, experimentant un lleu creixement en comparació del 75,2% obtingut en la Primera Onada d’aquest any.
El paper, imparablement cap avall
Aquesta segona onada de 2021 de l’EGM reflecteix, un cop més, la davallada en l’audiència global dels diaris impresos a tot l’Estat, que ha estat generalitzada. En aquesta ocasió, excepcionalment, es comparen els resultats amb les audiències de l’onada anterior de l’EGM (la primera de 2021) i no de la segona de 2020, ja que es va cancel·lar per la pandèmia de la Covid-19.
Els deu primers llocs del rànquing no varien respecte al primer EGM de 2021: El País és el diari més llegit a l’Estat amb 795.000 lectors diaris de mitjana (–102.000), seguit d’El Mundo, amb 511.000 (–51.000); La Vanguardia, amb 426.000 (–46.000); ABC, 384.000 (–10.000); La Voz de Galicia, 315.000 (–44.000); El Correo, 241.000 (–24.000); El Periódico de Catalunya, 218.000 (–30.000); La Nueva España, 166.000 (–32.000); Heraldo de Aragón, 155.000 (–13.000), i La Razón, 149.000 (–18.000).
El treball de camp de la segona onada de 2021 de l’EGM es va realitzar entre el 7 d’abril i el 15 de juny. (Infografia: EGM)
PUBLICITAT
PUBLICITAT