Festa Major 2025

S’obren les preinscripcions per a la Festa Major dels Petits de Vilafranca 2025

Del 21 al 28 de maig, infants de la Vila podran sol·licitar plaça per participar en els balls tradicionals

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Vilafranca del Penedès enceta el període de preinscripció per a la Festa Major dels Petits 2025, una cita molt esperada pels infants de la ciutat. A partir del 21 i fins al 28 de maig, les famílies podran fer la preinscripció en línia a través de www.vilafranca.cat, amb l’IdCAT Mòbil, o presencialment al Servei de Cultura, a l’Escorxador, en horari de 17 a 19 h.

Enguany s’ofereixen 321 places distribuïdes en 16 balls tradicionals, amb la possibilitat també de participar als Falcons i les colles castelleres infantils, sense límit de places. En aquests darrers casos, caldrà contactar directament amb cada colla.

Prioritat per als infants de Vilafranca

Tindran prioritat els nens i nenes empadronats a Vilafranca o amb progenitors o tutors legals empadronats al municipi. Els infants d’altres localitats podran optar a una plaça un cop finalitzi el procés per als residents.

El 2 de juny a les 20 h, a l’Escorxador, es farà un sorteig públic per establir l’ordre d’inscripció definitiu. Els dies 4 i 5 de juny, entre les 17.30 h i les 20.30 h, tindran lloc les inscripcions presencials al mateix equipament.

Els infants que vulguin formar part del Drac, l’Àliga, els Gegants, els Capgrossos o les Cotonines hauran de fer la inscripció presencialment per comprovar que compleixen els requisits físics necessaris.

Compromís d’assistència als assaigs

Per poder participar, els infants no poden faltar a més del 25% dels assaigs del seu ball, i caldrà respectar els criteris d’edat i requisits físics establerts. Aquestes condicions es poden consultar als fulletons informatius distribuïts a les escoles i instituts de la Vila, així com als webs oficials.

Els assaigs tindran lloc durant els mesos de juliol i agost, organitzats pels mateixos balladors i balladores de la Festa Major que, de manera voluntària, guien i formen els més petits en la tradició festiva vilafranquina.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió
FREDERIC LLOPART

Sira

  • 23-04-2025


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local