Com caminar correctament per perdre pes

Eva Remolina / AMIC | Barcelona | 03-06-2022

caminar correctament . istock.com

caminar correctament . istock.com

Diuen que per a aprimar-se es necessiten uns 10000 passos (el que vindrien a ser uns 8 quilòmetres), no obstant això, no és necessari que els facis des del primer dia. Pots començar per 5000 passos i anar augmentant-los a poc a poc. I és que més important que quant camines és com ho fas i mantenir l'hàbit en el temps, és a dir, que siguis constant.

Com dèiem, la forma en com caminem ens ajudarà més o menys a perdre més pes, per això, donem algunes pautes que has de seguir perquè obtinguis els millors resultats desenvolupant aquest tipus d'exercici:

  • Alterna en la caminada diferents ritmes. És a dir, uns minuts més ràpids i altres una mica menys. En general, diuen els experts que s'ha de caminar-se com si es tingués pressa, però els estudis han confirmat que anar combinant les velocitats en caminar, dóna millors resultats.
  • Si a més, vols fer-ho encara més fectiu, camina portant a les mans peses o ampolletes d'aigua.
  • Camina amb l'esquena ben alçada.
  • Mantén la mirada en l'horitzó, evitant mirar cap avall.
  • Intenta caminar amb una certa pendent o pujant rampes, ja que fent-ho perdràs més pes que si camines sobre una superfície plana.
  • Intenta complementar els passejos amb altres hàbits diaris com utilitzar les escales en comptes de l'ascensor, aparcar més lluny de casa o del treball, o baixar-te una parada abans del teu destí, entre moltes d'altres.

Recorda sempre que com més caminis, més t'aprimaràs i que com més quilos sobren, també més pes es perd. Però sobretot, evita obsessionar-te, ja que com dèiem, és més important la constància a la intensitat.

Els errors més freqüents en acudir al fisioterapeuta

En una consulta de fisioteràpia, es veuen molts erros habituals que repercuteixen en els bons resultats del tractament i, per tant, en la bona recuperació del pacient. Compartim els errors més freqüents (i de fàcil solució):

Acudir exigint tècniques concretes. És freqüent que hi hagi tècniques que es posen de moda, i hi ha persones que acudeixen al fisioterapeuta demanant una tècnica o tècniques concretes. Això és un error. Les tècniques són eines que funcionen quan s'usen bé, però no són útils de veritat si s'empren sense raonament ni valoració.

Acudir amb pressa. Hi ha qui va amb presses al fisioterapeuta. Volen tot ràpid, ja, sense donar temps per a pensar, valorar, reavaluar, aplicar el tractament de la manera adequada i intercanviar informació entre fisioterapeuta i pacient.

Quedar-se únicament amb el tractament passiu. Hi ha moltes tècniques de fisioteràpia que no necessiten la participació activa del pacient, però aquesta és només una part del tractament. Per al millor resultat, el pacient ha d'implicar-se activament, i el fisioterapeuta donar pautes d'exercici i consells de cures per a la vida diària.

No donar importància al diagnòstic fisioterapèutic. Si et fa mal l'esquena i només vas a què et donin un massatge, sense analitzar d'on ve el problema i com es pot abordar, la recuperació no serà bona.

Falta d'higiene personal. Un tractament sanitari requereix sempre que tant el professional com el pacient estiguin degudament endreçats.

No acudir a un professional. La fisioteràpia només pot exercir-la un fisioterapeuta titulat i col·legiat. Acudir a altres professionals no habilitats, per descomptat que no ens dona cap garantia ni seguretat.

No seguir les indicacions rebudes. En el tractament de fisioteràpia, els objectius han de ser consensuats. És bàsic que segueixis les seves indicacions i consells, i preguntis allò amb què no estiguis d'acord.

 

SEGUEIX-NOS

Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!