REACTIVACIÓ CULTURAL

Redacció | Olivella | 01-07-2022

Olivella presenta una àmplia i diversa oferta cultural i festiva per aquest estiu..  Ajuntament d'Olivella

Olivella presenta una àmplia i diversa oferta cultural i festiva per aquest estiu.. Ajuntament d'Olivella

Olivella aposta aquest estiu per una oferta cultural i festiva tant àmplia com diversa que els converteix en un punt de referència a la comarca. La Festa Major d'Olivella és el plat fort d'una programació estival que arrenca aquest cap de setmana amb la Mostra d'espectacles i que s'allarga fins al mes de setembre amb activitats populars, però també amb propostes de gran format per atraure visitants del Penedès i Garraf. La programació cultural hauria d'haver començat amb el Feel Chill Experience, però es va haver de cancel·lar a causa de l'incendi forestal que es va declarar al municipi aquell mateix cap de setmana. Durant els tres mesos d'estiu, Olivella proposarà activitats culturals cada cap de setmana al nucli i els barris, una programació molt especial que finalitzarà a l'octubre amb la Trobada de Corals, les Festes de Tardor i la Cursa del Margalló (1 i 2 d'octubre).

L'alcaldessa del municipi, Marta Verdejo, té clar quin és l'objectiu d'aquesta temporada: “Volem i estem treballant per un municipi viu, on els veïns i veïnes se sentin partícips. Hem d’establir una xarxa social a Olivella, un municipi amb molta dispersió de la població i al que la pandèmia ha trencat moltes dinàmiques de cohesió per la distància. Creiem que l'activitat cultural i festiva és una manera de relligar i cosir aquesta societat fent espais per a tothom”.

I l'estiu arriba carregat de novetats per al municipi, al cos del parc natural del Garraf. Olivella estrenarà per Festa Major una parella de gegants, la imatge renovada dels antics gegants i el naixement d'un nou drac que situarà la cultura popular local en primera línia: “durant la pandèmia van pensar que era el moment de renovar els nostres gegants i en aquest procés no només hem fet uns nous gegants espectaculars, sinó també un nou drac i hem renovat els antics gegants. Per Festa Major farem actes específics per a cadascuna de les colles, per fer valdre els nous elements.  El dissabte 23 de juliol serà el dia dels nous gegants, que han fet la petició de ser apadrinats per la colla gegantera de Vilanova i la Geltrú i que presentaran una música i un ball propis d'Olivella. El dissabte 30 de juliol s'inaugurarà el nou drac d'Olivella, que igualment també ha fet la petició d'apadrinament al drac de Sitges”, explica el regidor de Cultura i Tradicions d'Olivella, Jordi Migallón.

Aquesta aposta per crear una tradició de Festa Major a Olivella dona força a les colles i activa la resta d'entitats del municipi: “això ens permet igualar-nos a la resta de municipis i sentir-nos més orgullosos del nostre poble”, apunta Marta Verdejo.

L'Ajuntament té clar que l'oferta cultural i festiva és una bona eina de cohesió social: “Olivella vol ser un municipi més, no estar al darrera de ningú. La idea és teixir complicitats, fer xarxa, unir voluntats de la gent i posar en el mapa el nostre municipi. Som competitius, tenim els nostres valors i peculiaritats, i estem oferint cultura que ens fa destacar i dona a conèixer arreu del territori”, remarca l'alcaldessa.

A més d'una Festa Major que s'allargarà durant dues setmanes i arribarà a tots els barris, Olivella oferirà aquest estiu una nit de màgia de gran format, la Mostra d'espectacles, festa dels 40 Classic, la Setmana de la Gent Gran, la Tercera Trobada de Corals, la Nit del Jazz i la Cursa del Margalló, entre altres propostes: “volem desestacionalitzar les festes i tenir propostes durant tot l'estiu”.

Després de dos anys de pandèmia, el govern local ha apostat per enfortir l’activitat cultural perquè afavoreixi la cohesió del municipi i el desenvolupament local d'Olivella: “Tenim patrimoni, muntanya, gastronomia i sostenibilitat. No tenim hotel, però aspirem a tenir algun càmping i habitatges d'ús turístic que sumin, que estiguin integrats al municipi i que siguin responsables i sostenibles. Ens hem de reafirmar com a atractiu turístic diferenciat de la resta de la comarca i complementari. La pandèmia ens ha redescobert per al Penedès, però ara ens hem de posicionar”, ha assenyalat l'alcaldessa d'Olivella.

ESTIU A OLIVELLA

Gran festa dels 40 Clàssics

Dissabte dia 16 a partir de les 19:30h Festa Holi i a la nit festa dels 40 clàssics amb la col·laboració de la Cadena Ser.

ACTIVITATS DE FESTA MAJOR

Dia 21 cinema i sopar a la fresca. Mas Mestre - Piscina Municipal
Dia 22 Sopar i ball de germanor. Las Colinas - Pista poliesportiva

Dia 23
Matí-  Activitats infantils i vermut musical. Plana Novella –
Tarda - Inauguració dels Gegants d’Olivella – Nucli antic

Dia 24
Matí- Tradicional gimcana popular. Mas Milà – Plaça Catalunya
Tarda – Nit festa jove . Can Surià – Pista del Ganxo

Dia 29 Espectacle de la 2º nit de màgia, una gala única amb la màgia catalana mes internacional

. Mas Milà – Plaça carrer Aquari

Dia 30 Tarda – Inauguració del Drac d’Olivella, lectura del pregó, cercavila i ball de Festa Major – Nucli antic

Dia 31
Matí – Ofici de Festa Major, audició de sardanes i vermut
Tarda – Lectura del pregó infantil, cercavila infantil i concert d’havaneres

Durant la Festa Major també hi haurà els tradicionals tornejos de tir amb arc, tir al plat, truc i petanca.

SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.