Pesca

El govern espanyol preveu ajudes als pescadors per assegurar la continuïtat de la seva activitat

L’executiu de l’Estat es compromet a publicar la convocatòria “de la forma més àgil, ràpida i senzilla”

El govern espanyol preveu ajudes als pescadors per assegurar la continuïtat de la seva activitat. Així ho ha anunciat el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació en un comunicat, després que aquest dijous s’hagi reunit amb representants del sector per abordar l’impacte del pla de pesca que va aprovar a principis de desembre la Comissió Europea. L’executiu de l’Estat s’ha compromès a publicar la convocatòria “de la forma més àgil, ràpida i senzilla” i ha detallat que subvencionarà els canvis en les malles a la “totalitat de la flota” del Mediterrani. L’objectiu és que d’aquesta manera els pescadors puguin “recuperar” durant el 2025 els dies de pesca del 2024. Per ara, el govern espanyol encara no ha precisat el pressupost de les ajudes.

L’acord de pesca europeu estableix que els pescadors amb vaixells d’arrossegament del Mediterrani poden feinejar pràcticament els mateixos dies sempre que adoptin mesures encaminades a millorar la sostenibilitat de la seva activitat.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local