Locals Vius transforma la façana de l’antic restaurant El Vaixell en una exposició que homenatja la Vilanova marinera. Ajuntament de Vilanova
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
30-07-2025 09:54
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Una exposició fotogràfica en blanc i negre sobre la memòria marítima de Vilanova i la Geltrú ha convertit la façana i els finestrals de l’antic restaurant El Vaixell, situat al passeig Marítim, en una galeria d’art a peu de carrer. Aquesta intervenció efímera forma part del projecte Locals Vius, que impulsa la revitalització de locals comercials buits a través d’accions creatives i innovadores.
Les imatges seleccionades, extretes de l’Arxiu Comarcal del Garraf, mostren escenes del litoral vilanoví a principis del segle XX, com el passeig del Carme, l’antiga Torre Blava, pescadors a la sorra i banyistes castellers abans de la construcció del port. Aquesta iniciativa vol promoure el segell turístic “Barris i viles marineres”, que reconeix la ciutat com a un dels nuclis costaners que conserva viva la seva cultura i identitat vinculades al mar.
La regidora de Projecció de Ciutat, Capitalitat i Empresa, Anna Ribera, destaca que “després de la ràdio i la música, ara donem vida a aquest espai històric vinculat al sector turístic amb una exposició que posa en valor el nostre patrimoni i els vincles mariners”.
Aquest local, tancat des de fa anys, havia acollit el restaurant-marisqueria Xenius i posteriorment El Vaixell. La intervenció ha inclòs la retirada dels antics tendals deteriorats per dignificar la façana i convertir l’espai en una finestra oberta a la història local, visible 24 hores des del passeig marítim.
El projecte Locals Vius, cofinançat per l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, cerca dinamitzar la ciutat promovent la reocupació dels locals buits amb activitats culturals i innovadores, creant així un vincle fort entre comerç, cultura i identitat local. Aquesta és la primera acció perifèrica de la iniciativa, que fins ara s’havia centrat en l’illa de vianants, i vol estimular emprenedors a reactivar aquests espais.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!