El Mercat del Préssec d’Ordal enceta una nova temporada amb previsió de recuperació i qualitat excepcional. EIX
Redacció |
Subirats
28-05-2026 11:40
El préssec torna a ser protagonista al cor del Penedès amb l’inici de la nova temporada del Mercat del Préssec d’Ordal, que enguany arriba a la seva 21a edició amb bones perspectives de producció després de diversos anys marcats per la sequera.
Entre els municipis de Subirats i Avinyonet del Penedès, el préssec d’Ordal es manté com un producte singular i d’alta qualitat, fruit d’un cultiu de secà en sòls argilosos i molt calcaris que li confereixen un gust i aroma intensos difícils de trobar en altres zones productores.
Una collita que apunta a la recuperació
Segons el president de l’Associació de Productors de Préssec d’Ordal, Josep Ràfols, aquesta temporada es presenta com “la de la recuperació” després dels darrers anys de manca de pluges. Les precipitacions d’enguany han afavorit notablement la qualitat i el desenvolupament del fruit, tot i que els productors mantenen la preocupació per les altes temperatures de la recta final de la collita.
La previsió és arribar a una producció d’uns 500.000 quilos de préssec, amb tres varietats principals: el groc de vinya, el vermell de carn blanca i el vermell de carn groga.
El préssec d’Ordal destaca pel seu cultiu 100% de secà, sense reg, i per un treball agrícola acurat que inclou l’aclarida del fruit per garantir-ne la mida i la qualitat. La collita s’estén des de principis de juny fins a mitjans d’agost.
El resultat és un préssec de carn sucosa o més carnosa segons la varietat, amb especial reconeixement per al préssec de vinya: dolç, aromàtic i amb un lleuger toc àcid que el fa especialment apreciat.
Un sector més petit, però consolidat
La realitat del sector ha canviat en les darreres dues dècades. Si en els seus inicis la marca agrupava prop de 1.000 hectàrees i 35 productors, actualment el projecte es manté amb 9 productors que treballen unes 130 hectàrees.
Els agricultors alerten, però, de dues amenaces importants: les plagues d’estornells i senglars, i la manca de relleu generacional, un repte estructural per al futur del cultiu.
Un atractiu turístic consolidat al Penedès
Des de l’Ajuntament de Subirats es destaca el valor del Mercat del Préssec d’Ordal com un atractiu turístic de primer ordre, amb una marca plenament consolidada al territori. En la mateixa línia, el Consorci de Promoció Turística del Penedès assumeix el repte de continuar impulsant i reforçant el projecte.
Amb una producció que combina tradició, paisatge i qualitat, el préssec d’Ordal es manté com un dels productes agrícoles més singulars del país i una cita imprescindible de l’estiu al Penedès.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!



