EL PUNT |
14-02-2003 07:30
Els amos de l'empresa gironina Probinter, que comercialitza medicaments per a bestiar, són investigats pels Mossos d'Esquadra per un cas de suposat engreix il·legal de porcs amb antibiòtics. Les dues germanes que dirigeixen l'empresa van ser detingudes i van quedar en llibertat després de declarar al jutjat, i el seu pare va ser citat a declarar pels Mossos. Un pagès de Vilademuls i dos comercials també van ser detinguts i catorze fàbriques i granges més han estat inspeccionades. L'empresa importava de l'Àsia components autoritzats per a medicaments per a bestiar. Segons la policia, una part d'aquestes substàncies eren distribuïdes legalment per al tractament de malalties de porcs i vedells, però la resta es destinava a l'adulteració de pinso per aconseguir un engreix ràpid dels porcs. Els Mossos mantenen que es feia una mescla no autoritzada dels components i que era distribuïda sovint en capses etiquetades falsament com si continguessin additius alimentaris o altres substàncies permeses. La conseqüència d'aquest sistema d'engreix és, segons els investigadors, que el consumidor de la carn introdueix al seu organisme antibiòtics que generen resistència als medicaments. El Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca estudia si cal immobilitzar els animals que hagin consumit el pinso adulterat. Segons els Mossos, tres tones d'aquests medicaments han estat consumides en dos mesos en una fàbrica de pinso de Salt i una altra de Lliçà de Vall (Vallès Oriental). Les deu tones del producte il·legal en pols que els investigadors diuen que ha produït Probinter en dos mesos haurien permès adulterar 5.000 tones de pinso.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!