La vilanovina Gemma Castaño, a París 2024 com a primera dona cap dels jutges àrbritres d'atletisme. EIX
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
28-07-2024 11:25
La científica vilanovina Gemma Castaño participa als Jocs Olímpics de París 2024 com a primera dona cap dels jutges àrbritres d'atletisme. Doctorada en Epidemiologia Ambiental, ja va participar a Tòquio 2020 i ara es converteix en la primera dona a la història que ocupa el càrrec de cap dels jutges en unes Olimpíades.
Castaño va estudiar Ciències Ambientals i posteriorment es va doctorar en Epidemiologia Ambiental. I actualment treballa a la coordinació científica de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal).
La passió per l'atletisme ve de lluny ja que els seus pares exercien de jutges en competicions, una tasca ella ja va començar a exercir als 16 anys. En l'actualitat, és una de les 36 persones en el món capacitades per la Federació Internacional d'Atletisme (World Athletics) per a exercir d'Oficial Tècnic Internacional (ITO), els àrbitres de les competicions de major nivell del planeta.
Més informació
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!