Vela

El Vendrell estrenarà el Campionat de Catalunya de Patí a Vela en l’any del centenari de la disciplina

Sant Salvador reunirà prop d’un centenar de regatistes en una de les cites més emblemàtiques de la vela catalana

Presentació del Campionat de Catalunya de Patí a Vela al Vendrell. Eix

Presentació del Campionat de Catalunya de Patí a Vela al Vendrell. Eix

El Vendrell acollirà per primera vegada el Campionat de Catalunya sènior de patí a vela, coincidint amb el centenari d’aquesta històrica embarcació i en el marc de la designació del municipi com a Ciutat Europea de l’Esport 2026.

La competició, que arribarà a la seva 88a edició, es disputarà els caps de setmana del 30 i 31 de maig i del 6 i 7 de juny a la platja de Sant Salvador, sota l’organització de l’Associació Patí Català Sant Salvador. La cita preveu reunir prop d’un centenar de regatistes de primera i segona categoria en una de les proves amb més tradició del calendari català de vela.

La presentació oficial del campionat s’ha fet aquest dijous al passeig Marítim Joan Raventós de Sant Salvador amb la presència de l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez; la regidora d’Esports, Mariona Figueras; la regidora de Platges, Marta Tobella; el president de l’Associació Patí Català Sant Salvador, Edu Sánchez Villavecchia; la tresorera de l’entitat, Anna Basols; i el director de la drassana Abordo Sailing, Jordi Sánchez.

El campionat arriba en un any especialment significatiu per al municipi després que ACES Europe hagi reconegut El Vendrell com a Ciutat Europea de l’Esport 2026. La competició es convertirà així en una de les grans cites esportives de l’any i reforçarà la vinculació del municipi amb el mar, l’esport i la sostenibilitat.

A més, el consistori ha declarat recentment el patí de vela com a símbol del patrimoni marítim i esportiu del municipi. El Vendrell és la primera ciutat de la demarcació de Tarragona que adopta aquest reconeixement i la quarta de Catalunya, després de Badalona, Barcelona i Cubelles.

Un cartell amb alguns dels grans noms del patí a vela

Entre els primers inscrits destaquen regatistes de referència de la classe com Jordi Sánchez, de l’APC Sant Salvador i actual número 1 del rànquing ADIPAV 2026; Xavi Roca, del Club de Mar Vilanova i pentacampió de la International ADIPAV Cup; Paco Ortíz, del Club Patí Vela Barcelona; Oriol Castellà, del Club Nàutic Sitges; i Ramon Calero, també de Sant Salvador.

També competirà el president de l’Associació Patí Català Sant Salvador, Edu Sánchez Villavecchia, que afronta la cita després d’aconseguir recentment l’ascens a primera categoria. En segona categoria sobresurten noms com Albert Kirchner i Berta Suau, membres del podi de la International ADIPAV Cup 2026.

Un dels moments més destacats del campionat serà la participació, per primera vegada, d’un regatista invident. Dani Anglada Pich competirà gràcies a un sistema de sensors de vibració incorporat al cos que li permetrà orientar-se durant la navegació. L’esportista navegarà amb el suport d’un tripulant auxiliar per evitar col·lisions, en una iniciativa que reforça la voluntat inclusiva de la competició.

Fins a vuit mànigues a Sant Salvador

El format del campionat preveu fins a vuit mànigues, amb dues proves diàries tant per als regatistes de primera com de segona categoria, que competiran amb classificacions separades.

Per a l’Associació Patí Català Sant Salvador, aquesta serà la primera experiència dins el circuit oficial anual de regates de la classe. L’entitat organitza des de 2013 l’Open Patí Català, una competició que el 2025 va convertir-se en la segona regata amb més participació del país. Actualment, l’associació compta amb un centenar de socis i una vuitantena de navegants actius.

L’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, ha expressat el desig que “després d’aquest Campionat de Catalunya, la platja de Sant Salvador es consolidi com a seu oficial de més regates de patí a vela en el futur”.

Per la seva banda, Edu Sánchez Villavecchia ha assegurat que “hem treballat per fer créixer el patí a vela al municipi i afrontem aquesta edició amb la voluntat que sigui una gran experiència per als regatistes, el públic i Sant Salvador”.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!



SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local