BASQUET

Nova oportunitat perduda del sènior del Samà

L'equip de la guardaria del bàsquet Samà

L'equip de la guardaria del bàsquet Samà

El sènior del CEB Samà va perdre una nova oportunitat d’enganxar-se als equips que lluiten per evitar la promoció de permanència a Tercera Catalana caient derrotat contra un rival directe, el Mc Donalds Sant Vicenç. Els vilanovins, que van jugar una bona primera part (13 a 21, min. 10 i 28 a 33, min. 20), va caure en un mal tercer període en què es van posar tres a baix (48 a 45 min. 30). En el darrer període el desencert des de la línia de personal els va condemnar a la catorzena derrota.

El partit va començar molt bé pels samistes, que amb una defensa seriosa i encert des de la línia de 3 punts, va obrir una escletxa al marcador de 8 punts. El segon període va ser de domini altern i, després de refer-se de la reacció local, el Samà se’n va anar als vestidors amb un lleuger avantatge (28 a 33). Però el tercer període va ser molt fluix en atac, ja que els vilanovins no van saber atacar la defensa zonal dels locals. A més, l’actuació arbitral, molt permissiva a prop de les dues cistelles, va perjudicar als samistes que van anar perdent pistonada (48 a 45, min, 30). En el darrer període l’equip es va refer i es va entrar en una dinàmica d’igualtat total. Els dos equips es jugaven molt i això es va reflexar en la qualitat del joc, que va baixar molt.

En els instants finals, el poc encert des de la línia de personal va condemnar les opcions del Samà. A un minut del final, amb tres punts de desavantatge, el Samà va fallar dos tirs lliures claus i el partit es va fondre en personals per intentar recuperar el marcador. Al final, 7 punts de diferència (64 a 57) que només deixen el consol de mantenir l’average.

El Samà rep diumenge a les 18:00 al líder, el Vendrell en un partit que els samistes han d’agafar-se com una oportunitat per donar una sorpresa.





Resultat a l’esforç de setmanes

JFA 59 – CN Terrassa 53

El júnior del Samà començava la segona volta amb totes les jugadores per fi disponibles. Després d’haver patit moltes lesions, les samistes s’enfrontaven al CN Terrassa, tercer classificat i amb el que s’havia perdut de 7 a la primera volta.

El partit va començar amb un dos més un de Lara, però a partir d’aquí el Terrassa va estar dominant el marcador bona part del partit.

Tot i l’inici ajustat, en el minut 7 les vallesenques van endonsar un parcial de 0-9 que les distanciava ja de 8 punts (9-17). Els ràpids contraatacs de les blaves i l’inexistent balanç defensiu de les garrafenques van ajudar a crear aquesta diferència. Un triple d’Este va ajustar el marcador i es va arribar al final del primer quart amb un 12-17 desfavorable.

Ja en el segon quart, el despetar de Carol (amb 20 punts totals) i amb l’ajuda de Marta van mantenir a les vermelles en el partit.

En el tercer quart , les visitants van gaudir de bones diferències en el lluminós que es veien retallades per ràpides reaccions del Samà.

D’aquesta manera s’arribava a l’últim quart amb un desventatge de 6 punts i amb moltes jugadores carregades de faltes. Per tant, es preveia un final de partit molt complicat per a poder remontar la diferència. Però el JFA va desplegar un joc molt madur, i gràcies a la defensa i a la bona selecció de tir equilibrant el joc interior-exterior van endosar un 14-2 que capgirava el marcador, i amb el segon triple de Lara es col·locava amb el 56-50.

En els tres darrers minuts només va caler administrar la diferència i seguint amb la bona defensa i i jugant amb possessions llargues, per fi el Samà es va endur una victòria que feia setmanes que es mereixin.

Cal destacar un cop més a Carol i Lara, i el fantàstic partit de Berta que en aquest partit va combinar el seu sacrifici en defensa( un cop més) i l’aportació ofensiva en el moment clau del partit. I Marta per la seva regularitat en el joc ofensiu.

Aquest dissabte, les júniors del Samà s’enfronten al Toyota Almeda, un dels equips favorits per anar a la final “A quatre “ de prefrent B i que està passant per un bon moment de forma. Tot i així , el JFA sap que és un equip que pot derrotar a qualsevol equip.

Parcials: 1/ 12-17, 2/ 16-17, 3/ 14-14, 4/17-5
Punts: Este 5, Lara 12, Sandra 4, Meri 0, Berta 6, Carol 20, Miriam 0. Marta 10. Maria 2





Mini Femeni B 60 - Gavà 55

Gran partit el que van disputar les petites del club el dissabte al Polisportiu del Garraf.

El Gavà, rival molt fort, venia de guanyar 5 partits dels 5 jugats. A més, cal fer esment de que ja es van enfrontar ambdós equips en la fase prèvia, amb victòria de les de Gavà abismal (de gairebé 40 punts tant l'anada com la tornada)

Aquest matx, però, va ser diferent. Gran defensa individual a tota la pista, domini al rebot, perfectes execucions en les ajudes i, un cop més, boníssims contraatacs. Aquest cop sí cal felicitar a les noies, les quals poden respirar molt més tranquiles i amb moltes més ganes de treballar de cara als pròxims partits.

Cal destacar Mª del Mar i Laia amb 20 i 16 punts respectivament, que van tenir una gran actuació sobretot en l'spring final del partit. A Judith per la lluita en el rebot i a la resta per tota la col·laboració que, si més no, va tenir la mateixa importància que la d'aquestes 3.





El pre infantil masculi va tenir una jornada difícil contra l-Escola el Carme, els vilanovins pero van poder ferse amb la victoria per un resultat final de 39 a 41. Malgrat aquesta justa diferencia el pre infantil va controlar el partit en tot moment fins al final on un desastros percentatge de tirs lliures va sentenciar el resultat final del partit en nomes una cistella de diferencia.



Els petits del Sama van organitzar una trobada amb jugadors del ribes. Els nens de la guarderia de básquet van compartir una jornada de básquet amb altres jugadors de la mateixa edad de ribes. Les activitats van consistir en jocs relacionats amb el básquet i un partidet final, tot acompañat per un pica pica final.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!



SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local