BÀSQUET

Cròniques i resultats del CB Samà

SÈNIOR MASCULÍ - 3ª CATALANA

JORNADA 4: BÀSQUET SAMÀ 88 – C.E.GELIDA “A” 73

Segona victòria consecutiva pel sènior masculí del Samà. L’equip visitant arribava a Vilanova invicte després de 3 jornades de competició i va patir la primera derrota pel tanteig de 88-73. El partit s’iniciava amb un joc elèctric i molt efectiu del Samà que acomodava un primer advantatge al marcador de 17-6, obligant l’entrenador del Gelida a demanar el primer temps mort. A la repressa els visitants aconseguien un parcial favorable per acabar el primer quart 24-20. Els següents minuts van ser de tanteig i intercanvi de cistelles fins que el Samà gràcies a uns minuts inspirats al contraatac tornava a aconseguir una advantatge de 12 punts (44-32) abans del descans.

Amb un inici espectacular de 3 quart els samistes aconseguien el seu major advantatge de 17 punts que posava ja molt coll amunt el partit als de Gelida. A partir d’aqui els visitants ho provaven tot en defensa ( zones, zones press,...) però amb molta paciència i aprofitant bones situacions de tir els samistes aconseguien mantenir la diferència al marcador fins els quinze punts finals. Cal destacar que malgrat no disposar de recanvis en el joc interior els dos pivots titulars del Samà, el Salva i el Sergi, van aconseguir aguantar tot el partit sense problemes seriosos de personals i mantenir a ratlla els pivots visitants molt més alts i forts, alhora que tenien molta presència en el joc ofensiu amb 12 i 18 punts respectivament.



CADET MASCULÍ - NIVELL C

C.B. SANT FELIUENC “B”: 48 C.E. B. SAMA: 43

Primer partit oficial del Cadet Masculí de la temporada fora de casa desprês de 2 partits amistosos despres dels quals va quedar l’equip definitiu. Amb un equip totalment nou el partit ha començat amb moltes imprecisions per part dels 2 equips sobretot en atac i degut a l’arbitre que pitava tot (com ha de ser) 3 segons, molt dobles i els meus no estàn acostumats. Els 3 primers quarts han sigut d’alternances en el marcador amb un nivell molt baix quant a anotació i amb constants parades de jocs.No hem aconseguit un ritme alt de joc. Així s’arriba a l’ultim quart on amb sis punts seguits del jugador nº 12 del sant feliuenc han sigut una renta prou suficient per guanyar el partit el santfeliuenc. El Samà s’ha apropat a 1 punt però al final no ha pogut guanyar el partit.

PARCIALS:14_12 2_6(28_28) 12_10 20_15 (48_43)



INFANTIL MASCULÍ “A”

BÀSQUET SAMÀ “A” – Cb sitges 108-57

L’INFANTIL ACABA ESCOMBRANT AL SITGES EN EL DERBI COMARCAL

En el debut dels infantils en la màxima categoria es va poder contemplar una calar declaració d’intencions.

L’equip vilanoví va sortir de bon inci amb la mentalitat de portar el partit al seu terreny. Amb una defensa pressionant a tota la pista i ràpids contraatacs, els samistes van voler marcar un ritme alt que va ser imposible de seguir pels sitgetants.

Tot i que el bon joc dels locals va predominar des del primer minut, les diferències al marcador no van ser molts amplies en els dos primers quarts. Però ja va ser en el tercer on els dos contra uns del samà van ofegar la pujada de pilota dels visitants, i la gran quantitat de pilotes recuperades van donar pas a cistelles fàcils. D’aquesta manera es va arribar a la mitja part, ja amb una diferència de 21 punts.

En la represa, els samistes van seguir treballant de valent per a poder seguir amb el matex ritme de partit. I tot i la davallada de concentració defensiva en el cinqué quart, es va poder ampliar el marcador fins a la diferència de 51 punts final.

Un magnífic inici de competició , tot i que encara queda camí per arribar a un estat òptim de joc intens i concentrat.

La jornada següent, l’infantil A es desplaça a l’emblemàtica Escola Llor (bressol basquetbolístic d’en Pau Gasol).

C.E. Bàsquet Samà: Jordi 20, Marc 8, David T. 2, Guillem 10, Sergi 22, Carles 4, David R. 12, Omar 16, Biel 6, Santi 6

Entrenadors: Òscar Andreu i Xus Corrales

Parcials: 17-12/ 12-9/ 24-8/ 14-10/ 23-16/18-2

Àrbitre: Sra. Ortiz



INFANTIL MASCULÍ “B”

BÀSQUET SAMÀ “B” – CB Corbera 38 – 69

Malgrat la abultada derrota, l’Infantil va pagar massa car la falta de ritme que té. Els vilanovins van començar adormits y al final del 2on quart el marcador reflexava 12 punts de sfavorables als samistes. Tot i la diferència d’alçada i de força, el Samà va reduïr distàncies fins als 5 punts al final del 4t quart.

El partit es va decidir en el 5é quart, en el que la pressió i la força del Corbera va sorprendre al conjunt vilanoví.

S’espera una millora en l’estat físic que ajudi a millorar el joc samista.




Preinfantil Masculí "A" 73 - Corbera 67

Típic d´un primer partit de lliga, sense ritme ni intensitat defensiva. El samistes enguany té el mateix equip de l´any passat,amb la gran baixa d´en Miquel Salvo (fitxat pel Barça) i amb dos minis. La plantilla queda amb nou jugadors, una mica justa per a tota una temporada i a més a més l´adaptació a la cistella gran. Per tot això, es presenta un any dur, i ja va quedar demostrat el dissabte passat, on cap equip regalarà res.

Corbera es va presentar amb un equip molt físic però tàcticament limitat, tot es basava en dos nois molt alts i una defensa molt agressiva.Els samistes van començar imprimint un bon ritme marxant d´uns 15 punts de diferència. Però per una falta de ganes en la defensa i uns últims atacs fallidos, van fer que els de Corbera s´ho creiès i tornessin a dins del partit i a falta d´uns 5 minuts només la diferència era de 2 punts. La millor técnica i la facilitat per a atacar, al final van fer que es guanyès el partit sense més. Esperem que el preinfantil "A" vagi agafant el ritme si no ho passaran realment malament




Pre-Infatil Masculí B

BÀSQUET SAMÀ 44 - Sant Miquel Arcangel 66

DEBUT AMB DERROTA, ELS NERVIS A VEGADES TRAICIONEN.
Ni l'inici de la temporada, ni l'inici del partit s'esperaven. El canvi de cistella i de pista al que estaven acostumats els del pre-infantil va afectar més de lo esperat, apart de ser el primer partit de la temporada, ja que només en el primer període un parcial de 2 - 24 pels visitants va ser impossible de remontar.

Tot i així, no els jugadors no es van desanimar en cap moment i van seguir treballant per intentar empatar el partit. Van arribar a posar-se 8 abaix però no van poder seguir la retallada.

Agraïr l'ajuda de dos minis, David i Jordi, que van jugar am el pre-infantil desprès de jugar el seu partit.

Ara toca seguir treballant, tenim dos setmanes fins el pròxim partit i les aprofitarem per millorar moltes coses

C.E. Bàsquet Samà: Sergi, Guillem, Fran, Marc, Albert, Arnau, Dani, Adrià, David, Jordi




MINI MASCULÍ A

BÀSQUET SAMÀ 55 – GRUP BARNA (A) 63

COMENÇAMENT DIFÍCIL

En el primer cap de setmana del mes d’octubre, el MINI MASCULÍ A comença la temporada 2006-2007 enfrontant-se contra un rival d’entitat com és el Grup Barna. Moltes novetats té el nostre equip, que enguany s’enfronta a una categoria complicada, però amb molta ambició.

Primer partit de lliga devant del sempre complicat equip de barcelona, va estar marcat per una gran igualtat, manifesta durant tot el partit. La primera part va estar dominada per l’equip vilanoví, aferrant-se a una bona actitud en defensa.

El començament de la segona part (quart quart), un atac poc fluid, i una bona defensa per part de l’equip barceloní, va fer que endossessin un parcial de 6-13, sobre el qual es van poder recolzar els jugadors visitants donada la inmensa igualtat manifestada durant tot el partit, tot això, juntament amb una sèrie d’errors en atac, van condemnar el Samà a la primera derrota de la temporada.

Ens quedem amb un sabor agredolç, després de la derrota, perquè l’actitud dels jugadors va ser gairebé impecable. La setmana que ve primer partit fora de casa contra l’Esparreguera, on caldrà veure quina és l’evolució dels jugadors, i quina és la seva reacció.

CE BÀSQUET SAMÀ: A. Màrquez 2, I. Hidalgo-, N. Murguízur 4, J. Delgado 4, A. Mestres 10, O. Ortí 6, M. Gómez, J. García 14, D. Martínez 4, M. Canales 4, M. Arroyo-, J. Hernández 5.

Parcials: 10-4, 11-14, 12-12 (33-30), 6-13, 8-9, 8-11 (55-63).




MINI MASCULI B

CEB SAMA 47 – IGUALADA 85

Partit técnicament molt igualat. Pero el que va fer la diferencia de punts al marcador va ser la intensitat, la concentració i la manca de nervis de l’equip de l’Anoia.

Va començar el partit amb clara diferencia per l’Igualada, pilotes perdudes i falta de idees per part dels samistes. Al segon quart, el Samà va retallar diferencies, però no va ser per molt temps. Es notava nervis a l’equip local. Mica en mica l’Igualada es va anar distanciar fins arribar a aquest marcador.

Els punts forts de l’equip visitant, podriem que ha sigut la intensitat, les ganes, la picardia. Equip no molt alt, pero van agafar bastants rebots pels motius que em dit abans.

Al Sama es notava nervios, falta de picardia, potser. Es el primer partit i s’ha de millorar bastant. Masses impresicions. Bon partit de Marti i Ramon.



SÈNIOR FEMENÍ – TERCERA CATALANA

NOVA VICTORIA DEL SÈNIOR FEMENÍ DEL SAMÀ

Tres de tres porten les samistes en aquest inici de lliga. Aquesta victòria va arribar desprès de derrotar a l’Artès per un contundent 40 – 90.

El partit va trencar-se ben aviat gràcies al bon treball defensiu de les vilanovines en el primer quart. Desprès d’ uns primers minuts on les locals van poder contenir el joc samista, les jugadores de Ventosa i Font van defensar molt bé i van ofegar tots els atacs del Artès. Gracies a aquesta defensa van produïr-se un seguit de contraatacs raoidíssims que van provocar cistelles fàcils i així va començar a obrir-se forat al marcador. El primer quart va acabar 3-24 per les samistes.
El segon quart va començar tal i com va acabar el primer, però als últims minuts del quart l´Artès va reaccionar tímidament i va fer que el marcador no augmentès molt, així va arrivar-se amb un 19-43 al descans.

Tot va tornar a canviar en el tercer i quart periode on el conjunt samista va tornar a tancar molt bé el rebot (Chus 16 rebots, Isern 10 rebots) i còrrer al contraatac, fent que les cistelles semblessin fàcils. En aquest apartat cal destacar la feina feta per Chus, Lara i Isern. A més, cal destacar l´encert del Sama en el tir desde 4-5 metres que va fer que les diferències seguíssin creixent fins el 40- 90 final.
El proper cap de setmana l´equip femení descansarà.

Este (6), Lara (19), Chus (20), Isern (22), Sara (6), Sandra (4), Miriam (3), Safia, Ruth (7).



JÚNIOR FEMENÍ - PREFERENT

Dues derrotes del júnior femeni durant el cap de setmana

Aquest cap de setmana les júnioprs del Samà van jugar dos partits de lliga. Dissabte van jugar contra el Tarragona al pavelló poliesportiu del Garraf. El partit va ser de poca qualitat técnica però igualat en els primers 3 quarts. Però a l´inici de l´ultim quart amb un 38-39 al marcador les samistes van oferir els pitjorts moments de joc de la temporada, uns moments on res sortia bé. Això ho va aprofitar el Tarragona per obrir un forat en el marcador en tant sols 10 minuts i acabar 41- 63. Cal destacar la baixa de Maria Salvó en aquests dos partits, fet que va aguditzar la manca d´alçada de l´equip en una categoría tant competitiva com aquesta

I diumenge matí l´equip de Ventosa I Ruben van desplaçar-se per jugar contra el Sant Adrià, un dels millors equips de la categoría. Les samistes també van caure clarament derrotades, però van millorar la imatge del dia anterior, fent treballar de valent al rival durant el primers 17 minuts, quan el marcador enregistrava diferencies al voltant dels 10 punts en contra del Samà. Però a partir d´aquell moment i amb una defensa pressionant a tota la pista el Sant Adrià va fer-se amo i senyor del partit i va vèncer clarament.
Així les samiste queden amb 2 vctòries i tres derrotes en la taula classificatòria




CADET FEMENÍ

C.E. VILANOVA I LA GELTRU "2" – BÀSQUET SAMÀ 39 - 62

DEBUT AMB VICTÒRIA EN EL PRIMER DERBI VILANOVÍ

Amb l’inici del mes d’octubre, el cadet femení del Bàsquet Samà va iniciar el seu periple per la competició de Nivell B de la Federació Catalana de Bàsquet. Moltes cares noves (fins a 7 noves incorporacions) i amb només 1 partit amistós de pretemporada, feia difícil preveure com es desenvoluparia el primer partit de lliga.

El partit va començar amb els dos equips força nerviosos dintre del camp de joc. Les alternances en el marcador i el gran nombre d’errades van ser la tònica en aquest primer quart. Amb un equip nou en el segon quart, la dinàmica del partit no va canviar massa, tot i que, es va demostrar una millor actitud. A la finalització del segon quart, les espases seguien en alt, 26 – 26 al marcador.

Després d’uns ajustos defensius (la jugadora número 16 de l’equip rival va fer 14 punts en els dos primers quarts), l’equip samista va aconseguir un parcial que va sentenciar el partit: 0 – 13 en els 8 primers minuts del tercer quart deixant el marcador al final del tercer quart amb un clar 28 – 45. Tot i els canvis en l’últim quart i la relaxació que donava el marcador, les jugadores visitants van seguir treballant i ampliant les diferències per arribar al final del partit amb la màxima de totes, + 23.

La setmana vinent, primer partit a casa contra el Corbera, on caldrà veure si l’equip seguirà sent el dels segons 20 minuts o tornarem a veure l’equip nerviós i ple de mancances defensives dels primers 20.

C.E. Bàsquet Samà: Andrea 14, Marta F. 10, Judith H. 2, Cèlia 1, Marina 7, Belén 2, Marta A. 14,
Judith P. 2, Maria 10.

Parcials: 18 – 16, 8 – 10(26 – 26), 2 – 19(28 – 45), 11 – 17(39 – 62)

Àrbitre: Sr. Pañella




INFANTIL FEMENÍ

NIVELL C

C.B. SANT CLIMENT 39 - BASQUET SAMA 48

L’Infantil del Samà debutava en la competició organitzada per la Federació catalana de Básquetbol amb moles duotes. Era el primer partit per moltes de les jugadores en haches nivell, però bona preparació en els entrenaments van donar els seu fruits en un partit força igual, però controlat en tot moment.

D’aquesta manera, el nou equip del Samà debuta amb bon peu a la lliga.




PREINFANTIL FEMENÍ

NIVELL A

SANT GABRIEL RIPOLLET 53 – BÀSQUET SAMÀ 63


EL PREINFANTIL COMENÇA AMB BONA SORT

El passat dia 7 d’octubre , el renovat PreInfantil Femení del Bàsquet Samà es va impossar 53-63 al St Gabriel de Ripollet.

Tot i el positiu marcador, el partit va tenir una història ben diferent.

Les vilanovines van iniciar l’encontre molt poc concentrades, i sobretot amb falta d’intensitat. Aquest fet va estar aprofitat per un rival amb moltes ganes de derrotar a les noies samistes, que sobre el paper eren clares favorites. El major ritme d’atac de les de Ripollet davant una desconcertada defensa samista, i l’insòlit gran encert en el tir exterior per a aquesta categoria, va ajudar a que s’obrís una petita escletxa en el marcador a favor de les locals.

I encara això les jugadores del Samà van ser capaces de mantenir les petites desavantatges gràcies a la major alçada que les gabrielistes. D’aquesta manera, es va arribar a la mitja part amb un escuet 31-23 .

En la represa, les noies d’Òscar Andreu i Lara Guisado, van mostrar un petit canvi d’actitut en algunes de les seves jugadores, però no va ser fins al 5é quart, on les samistes van mostrar el seu autèntic estil de joc. La defensa a tota a la pista , va provocar moltes pilotes recuperades aprop de la cistella d’atac, que van ser molt ben aprofitades per les vilanovines. I les cistelles es van anant sumant fins a endosar un parcial de 2 a 18, que donava la volta al marcador i feia agafar un petit coixí que ja no es deixaria fins al final.

En l’últim quart, l’equip samista va mantenir la diferència, i d’aquesta manera, emportar-se el partit.

Inici agradolç del preinfantil, que tot i la victòria, ha de demostrar un canvi d’actitut per tal d’aprofitar el seu gran potencial.

La setmana que vé s’frontarà a les 9h del dissabte 14 al poliesportiu del garraf, al Bàsquet Ribes en el que juguen jugadores de molt bona qualitat.

C.E. Bàsquet Samà: Helena 8, Judith 2, Marta A. 0, Ingrid 2, Xènia 2, Ceres 0, Anna 0, Laura C. 4, Laura R 6, Gala 39

No van jugar : Ariana per problemes administratius, Neus per lesió i Marta T. per estar recuperant-se d’una lesió

Entrenadors: Òscar Andreu i Lara Guisado

Parcials: 12-11 / 5-4 / 14-8 / 6-7 / 2-18 / 14-15

Àrbitre: Sr. Haro




MINI FEMENÍ – NIVELL A

Escola Joviat 65 – MINI FEMENÍ 68

El mini femení del Samà estrenava aquesta temporada a Manresa, davant de l'Escola Joviat. El partit va començar amb les vilanovines un mica fredes i nervioses, que va fer que cometessin alguns errors tant en defensa com en atac. Ambtot el parcial del segon quart era favorable al Samà 16-19, diferència, però, que va ser eixugada per l'equip manresà, que amb una gran qualitat en atac va aconseguir anar al descans amb un avantatge de 5 punts a favor 32-27.

A la represa, moltes impresicions i passades perdudes en atac i un gran encert de les locals feia que a l'inici del 5è quart el marcador fos clarament desfavorable a l'equip del Samà, per un 43-35. Però molt lluny de rendir-se, les jugadores del Samà van demostrar les seves ganes de començar la temporada amb una victòria, i a través d'una molt bona actitud i intensitat defensiva , van fer un parcial favorable a les vilanovines de 14-22, que va deixar el marcador en un empat a 57 i amb tot per decidir en l'últim quart.

L'últim i definitiu 6è quart va començar igual que havia acabat l'anterior, amb molta igualtat i amb bones accions en atac per part dels dos equips. El treball de les vilanovines que en cap moment van afluixar i l'exclusió de una de les jugadores més determinants de l'equip local, van fer que el Samà s'apuntés la primera victòria de la temporada.

Parcials: 9-10, 16-19, 32-27, 43-35, 57-57, 65-68

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!



SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local