VD |
20-05-2009 12:52
SÈNIOR FEMENÍ “A” (1º Catalana, grup 2)
BÀSQUET SAMÀ - CB TARRAGONA 65-61
EL SAMÀ ACABA LA LLIGA REGULAR AMB UNA VICTÒRIA.
La victòria samista va ser la 4ª dels últims 5 partits, demostrant que l’equip a acabat en un moment de forma més que bó. Tot i aquest sprint final el Samà s’ha quedat a una victòria de la permanència directa a 1ª catalana. Així doncs, el Samà haurà de jugar durant les properes dues setmanes la permanència en dos partits, segurament i si no hi ha novetats, contra el CB Argentona. Qui guanyi aquesta eliminatòria aconseguirà mantenir-se a 1ª catalana un any més.
En aquesta última jornada el Samà encara tenia opció de mantenir la categoria directament. El Samà va guanyar el seu partit, que era la primera premissa, però la resta de resultats no van acompanyar. Tot saber els resultats, el Samà va sortir a guanyar el partit per no perdre la 12ª plaça de la classificació. El partit va ser molt igualat durant els primers 20 minut, més pels errors dels dos equips que pels encerts. Al minut 10 empat a 9.
Al segon quart l’anotació va augmentar però cap equip aconseguia avantatges superiors als 3 punts. En aquest quart van destacar Isern i Chus sota els taulells, i en atac els punts van quedar repartits. Al minut 20, 22 a 24 per a les tarragonines.
A la represa tot va canviar i el Samà, entrenat per Ventosa i Ruben, va sortir molt més intens. El Samà va anotar en aquets quart 27 punts. Gracies a unes inspirades Chus i Sara amb 8 punts cada una. Per tancar el quart, el Samà a més va encistellar 3 triples (d’un total de 7 al llarg del partit).
El Samà encarava els últims 10 minut amb un favorable 49 a 42, que es veia ampliat amb un triple de Sara i 3 tirs lliures d’Isern només començar el 4rt quart. Amb 56 a 42 al marcador el CB Tarragona va reaccionar i a falta de 3 minuts es col•locava 56 a 52.
Un triple de Chus tornava la calma a les del Garraf, 59 a 52. A partir d’aquí un seguit de faltes i tirs lliures per part del dos equips i el Samà va saber mantenir les distàncies. 65 a 61 al final.
Si no hi ha cap canvi el Samà jugarà el primer partit a camp contrari el proper cap de setmana, per així tenir el partit de tornada com a local l’últim cap de setmana de maig.
SÈNIOR FEMENÍ “B” (3ª Catalana, grup 2)
BÀSQUET SAMÀ - C.B. CORBERA 42-61
CADET MASCULÍ “A” (A2-3)
BÀSQUET SAMÀ - CB VILADECANS ST. GABRIEL “A” 72-57
GRAN VICTÒRIA
Tot i les baixes de fins a sis jugadors, el cadet A va sumar la setena victòria de la segona fase, davant del tercer classificat CB Viladecans – Sant Gabriel A. Els samistes, que feia una parell de setmanes van caure contundentment a la pista del seu rival en partit ajornat, van fer un dels millors partits de la temporada per escombrar en una gran segona part al seu rival.
El partit va començar amb domini dels visitants, que van saltar a la pista molt més concentrats i exhibint una defensa pressionant a tota la pista que va sorprendre als samistes (6 – 13), tot i que els vilanovins van reaccionar amb un parcial 12 a 3, deixant el marcador al final de la primera mànega amb avantatge pels locals (18 a 16, min. 10). El segon període va ser d’una igualtat absoluta i amb alternances al marcador (21 a 18; 21 a 25; 29 a 25). Tot i això, el Samà va mantenir la renda de dos punts al final del primer temps (33 a 31, min. 20).
La segona part es va veure la millot versió del cadet A. Ben reforçats per quatre cadets B (Piñol, Gerard, Willy i Arnau), els de Víctor Lora van jugar els millors minuts de la temporada contra les defenses alternatives del CB Viladecans – Sant Gabriel A. Tot i que durant uns minuts es va mantenir la igualtat, sempre amb el domini local (42 – 42), els locals van trencar el matx amb un 14 a 0 entre el final del tercer període i l’inici del quart (56 a 42, min. 30). D’aquí al final els visitants van tractar de donar-li la volta al partit recuperant la defensa pressionant a tot el camp, que els jugadors samistes van saber trencar còmodament fins arribar a 17 punts de renda (72 a 55).
El Samà visita la propera setmana la pista del Prat (diumenge 11 h.). En la primera volta els samistes van caure de 13 punts a casa, tot i que els del Prat són ara vuitens, amb només quatre victòries.
CADET FEMENÍ “A” (B1-1)
C.B. SOLSONA “A” - BÀSQUET SAMÀ 43-60
S’IMPOSA LA LÒGICA
Les cadets A del Samà jugaven contra el cuer de la classificació. Per tant podia semblar que el partit se l’emportarien amb facilitat i més quan a casa s’havia tancat acta.
L’inici ja va indicar que el partit no seria cap passeig. Un Samà sense ritme no acabava d’entrar al partit, els contraatacs del Solsona i la inoperància en atac va fer que en el minut 6 el marcador reflectís un 8 a 1. El llarg viatge en autocar i el mareig de varies jugadores semblava que passava factura, però no podia ser excusa per a que el líder no pogués imposar ni el ritme ni el talent sobre un combatiu però molt limitat equip de Solsona.
Tot i així a la mitja part el marcador continuava sent ajustat amb un 18 a 21, ara ja si favorable a les samistes. Però va ser en tercer quart on les vilanovines van apretar més en defensa i sobretot van encarar la cistella amb més determinació. Divisions amb més força i sobretot lluita pel rebot van marcar la diferència. Així les distàncies es van eixamplar i d’aquesta manera es van emportar una victòria, fins i tot d’una manera plàcida.
Ja resten només dos partits en els que les samistes s’han de consolidar com a primeres de grup, per això hauran d’estar molt concentrades per afrontar el proper partit contra el Sant Andreu de la Barca.
CADET FEMENÍ “B” (INTERTERRITORIAL-2)
C.N. REUS PLOMS - BÀSQUET SAMÀ 44-55
REACCIÓ DESPRÉS DEL RELAXAMENT
Les cadets B del Samà van sumar la novena victòria que les consolida en la cinquena posició.
El passat dissabte es van desplaçar a la pista del Reus Ploms que tres setmanes abans havien derrotat a les samistes en un partit que es va haver de disputar a la pròrroga.
En aquesta ocasió, les samistes ja podien tenir present que el partit l’haurien de treballar des del primer moment per tal de tornar-se a endur una nova sorpresa i més amb les dificultats que suposa jugar a la província de Tarragona.
Doncs ben al contrari va succeir, les samistes van iniciar el partit amb un ritme molt baix de joc i amb molts dubtes en l’atac. Aquest fet juntament amb la lluita de les locals va fer que el partit fos igualat. Fins al punt que a la mitja part les samistes ja perdien 24 a 19.
Amb la dinàmica que duia el partit, les samistes estaven condemnades, però va ser al tercer quart en el que, més amb orgull que amb bon bàsquet, van ser capaces de capgirar tant el ritme del partit com el marcador. Una defensa a tota la pista va asfixiar a les reusenques i el Samà va començar a anotar amb facilitat i sobretot confiança.
Així, dos quarts amb 18 punts a favor cadascun d’ells, va decantar el partit per l’equip amb més talent dintre la pista. Tot i la victòria, les samistes hauran de despertar per tal de poder afrontar amb plenes garanties els dos propers partits contra el JET i l’Escola del Carme.
INFANTIL MASCULÍ “B” (C1-3)
BÀSQUET SAMÀ - CB ESPARREGUERA “B” 79-55
ÀMPLIA VICTÒRIA DEL SAMÀ CONTRA EL CUER.
Tercera victòria de l’equip vilanoví, en aquesta ocasió contra l’Esparreguera i a casa. Tot i ser a priori un dels partits accessibles per l’equip que entrena R. Calvo, el nombre important de baixes dels samistes podia fer perillar la victòria. Després de tot, i amb vuit jugadors disponibles pel partit, el Samà va saber jugar amb caràcter i seriositat durant gairebé tot l’encontre, que va comptar de nou amb la participació activa del pre-infantil Jordi Benet.
Després d’un inici força encertat dels vilanovins, al final de la primera part la diferència era només d’un punt respecte el rival, cosa que feia preveure un final d’infart on s’imposaria l’equip que sabés mantenir i controlar el ritme del partit, fent el menor nombre d’errors no forçats. I així fou, el Samà va saber aprofitar l’oportunitat i jugar una 2a part més que correcte gràcies a la intensitat, la concentració i l’energia positiva que en tot moment van mostrar els jugadors.
Les claus del partit foren la forta defensa i el joc ràpid d’atac a través de contratacs efectius, i un joc estàtic ordenat i amb la participació organitzada dels 5 jugadors en pista. El Samà va saber portar a la pràctica la seva filosofia de joc a través de la forta defensa durant tot el partit i l’ambició, fet que els hi va permetre robar força pilotes a l’equip visitant i disposar de més opcions d’atac.
Després d’uns últims partits en què el rebot era el taló d’Aquil•les de l’equip samista, en aquesta ocasió fou una de les claus per poder jugar en velocitat; i per altra banda, la capacitat de lluita pel rebot ofensiu també va permetre que el Samà pogués parar la transició defensa-atac de l’Esparraguera en nombroses ocasions. Això va obligar a l’Esparreguera a fer un joc més aviat estàtic, lent i sovint sense les idees clares. Aquest cop sí: la defensa del Samà fou efectiva, i a més, va saber jugar sense carregar-se excessivament de faltes (17 en total).
Un altre fet positiu fou la inexistència de lesions durant el partit, cosa poc usual últimament en l’equip vilanoví, i això sempre és d’agrair quan es demana la màxima tensió i lluita com a filosofia de joc. L’equip arriba al final de la temporada amb una forma física notable, tot i no estar al 100% del nivell desitjat, això permet als jugadors poder aguantar la intensitat requerida fins l’últim minut del partit tot i arribar-hi amb les piles força descarregades. Ara caldrà treballar una mica més el vessant emocional i tàctic, i aprofitar la victòria per afrontar els últims partits de la temporada en positiu i amb ganes de buscar el màxim de victòries possibles per poder escalar una miqueta més en la classificació final.
Aquest nivell assolit era justament el principal objectiu pel Samà aquesta temporada, i poc a poc aquest objectiu els jugadors l’estan assolint, cal doncs no baixar la guàrdia i tancar una temporada més que satisfactòria en quant a evolució en el rendiment dels jugadors i la capacitat de lluita que cal desenvolupar en els jugadors en etapa de formació.
PREINFANTIL MASCULÍ “B” (C1-3)
BÀSQUET SAMÀ - C.B. SANT PERE TERRASSA “B” 72-22
PARTIT MOLT FÀCIL
Partit molt fàcil, el disputat per el preinfantil Masculí B contra el C.B. SANT PERE TERRASSA “B”. Els visitants, venien amb l’etiqueta d’últim classificat i no han guanyat encara cap partit en la fase regular. Tot i això l’equip visitant va lluitar durant tot el partit no donant cap pilota per perduda. El Samà, no va acusar l’absència d’en Carles (lesionat ja per tot el que resta de temporada) i va saber mantenir la concentració, durant tot el partit. El bon joc col•lectiu dels jugadors del Samà, els va permetre tancar l’acta abans d’acabar el cinquè quart.
CADET MASCULÍ “B” (B1-6)
BÀSQUET SAMÀ - MATERIALS OLIVELLA CASAL “C” 87-52
INFANTIL MASCULÍ “A” (A2-3)
BÀSQUET SAMÀ - U.E. LIMA-HORTA 53-57
INFANTIL FEMENÍ “A” (A2-1)
GRUP 4 S.E.S.E. - BÀSQUET SAMÀ 64-39
PREINFANTIL MASCULÍ “A” (A2-3)
BÀSQUET SAMÀ - SANT ANDREU NATZARET "A" 103-52
PREINFANTIL FEMENÍ “A” (B1-2)
AE MINGUELLA CREDIT SERVICES - BÀSQUET SAMÀ 53-62
MINI MASCULÍ “A” (B1-1)
BÀSQUET SAMÀ - B.C. TECLA SALA "B" 91-71
MINI MASCULÍ “B” (A2-1)
BÀSQUET SAMÀ - B.C. TECLA SALA "A" 92-61
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!