Toni Segarra |
24-03-2010 17:27
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El primer equip del Bàsquet Ribes va trencar la ratxa de victòries davant el pitjor rival. Tot i les baixes de Bruno i David Cusó, el Can Torreta va plantar cara al segon classificat a domicili i fins i tot el va superar clarament del minut 25 al 35, però va acabar caient per nou punts, dos més que la diferència final aconseguida al partit de la primera volta.
La primera part va transcórrer segons el guió del CN Terrassa: atacs molt llargs i bones defenses. Tot i que el Ribes està acostumat a jugar de manera bastant diferent, es va adequar al joc del rival sense problemes, aguantant dintre del partit gràcies a una gran defensa. En atac, els vuit punts anotats al segon quart el van portar a cedir per 4 al final dels primers vint minuts (25-21).
A la represa, un parcial inicial de 5 a 2 va portar les diferències als 7 punts, i amb 30-23 es va arribar al punt clau del partit. Tres tècniques seguides molt rigoroses al Can Torreta van permetre als locals sumar un 8-0 que va deixar els ribetans 15 punts a baix amb l'agreujant que dues d'aquestes tècniques les va rebre l'entrenador Magí Parra, que va haver d'acabar de veure el partit des de la grada.
No obstant, quan pitjor estaven les coses, el Can Torreta va mostrar la seva millor cara. Va pujar les línies defensives, va començar a alternar defenses i mica en mica, mai caient en la desesperació, va anar retallant diferències gràcies també a una major agressivitat ofensiva.
Així doncs, la segona meitat del tercer quart va ser totalment seva, i la distància es va reduir a un assolible 48-41 al minut 30. Definitivament, el partit havia agafat un ritme de joc més propici als interessos ribetans, i així es va demostrar només començar l'últim període: el Can Torreta va firmar un parcial de 0-6 que encenia les alarmes del rival. Un dos més un de Pol Puig exageradament protestat - sense càstig - per la banqueta del CN Terrassa retallava la distància a dos punts, i un altre de Gullem Cusó al minut 38 contestava un triple increïble del Terrassa per entrar als últims dos minuts amb el Ribes només a una cistella.
En aquest punt, però, va sorgir la figura del base rival, que es va fer totalment amb el partit. No només va anotar 8 punts en aquests dos minuts, sinó que va treure rendiment de cada error ribetà. El Can Torreta va pecar d'imprecís just quan el CN Terrassa va recuperar la fredor, cosa que els va impedir lluitar per la victòria. Quedava doncs, conservar el bàsquet average, però quan semblava que s'havia aconseguit, ja que el marcador era de 69-62 amb el temps acabat, una altra tècnica al Ribes va donar l'oportunitat al CN Terrassa d'assegurar-se també que, en cas d'empat, quedaran per sobre dels Ribetans.
Aquest dissabte a les 19:00 el Ribes seguirà lluitant per aconseguir una plaça a la promoció d'ascens contra un altre rival directe, el C.B. Tarragona. Els tarragonins es van imposar àmpliament per 72-49 en el partit d'anada.
Ribes: Cusó, Pascu, Roman, Adrià, Pol, Àlex, Xic, Toni, Serarols i Rafel.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!