BÀSQUET

El Samà A femení guanya i fuig de la zona de promoció

Cròniques dels equips sènior del CB Samà

Imatge d'arxiu del Sènior B femení

Imatge d'arxiu del Sènior B femení

SÈNIOR “A” (2a CATALANA – GRUP 3)
C.E.B. PALLEJA “A” - TOTSPORTS-BÀSQUET SAMÀ “A” 56-64 

SÈNIOR MASCULÍ “B” (CT SÈNIOR B – GRUP 3)
C.B. JOVENTUT CASTELLDEFELS - TOTSPORTS-CB SAMÀ “B” 68-61

CB Samà: Mario; Gerard; Pere, 13; Jordi, 10; Ximi, 9; Oscar, 6; Alex, 4; Miquel, 10; David, 4; Dani, 5.
Parcials: 12-15;18-12;15-9;23-25.

DERROTA INTRANSCENDENT

Després d'assolir el campionat de lliga el SMB tenia el repte d'acabar sense perdre cap més partit fins el final de la lliga regular i, finalment no ha pogut ser. 

Des de fa dues jornades l'equip ha tingut una lògica relaxació a l'hora d'afrontar els compromisos i si bé la jornada passada es va guanyar el partit, aquesta s'ha jugat massa amb foc i ha vingut l'ensopegada. 

Tot i que al primer quart s'ha controlat prou bé el partit, el ritme no era l'habitual. Es mantenia la diferencia al marcador gràcies a la diferència de qualitat. Els vilanovins han anat per davant al marcador fins l'ultima jugada de la primera part, en que un afortunat triple dels locals ha deixat el resultat en un 30-27. 

S'esperava la reacció del SMB a la represa, però els locals, recolzats sorollosament des de la grada i molt motivats per jugar contra el campió ha anat obrint distancia al marcador. La pressió a la sortida de pilota per part dels de Castelldefels també ha sorprès el Samà. Tota aquesta suma ha fet que al final del tercer quart els locals manessin per 9 punts (45-36).

I la reacció ha arribat a l'últim quart. Una notable millora tant en defensa com en atac, pressionant ara després de cistella i recuperant moltes pilotes, donava fruits al marcador. I així, amb el marcador en 61-57, una inexistent tècnica al Samà per tocar la pilota en la pressió ha acabat de matar els vilanovins, massa castigats al final per les faltes. 

Això ens ha de servir d'aprenentatge de cara al futur i assumir que si no s'està “a tope” els 40 minuts qualsevol decisió, encertada o no, dels àrbitres penalitzen molt i et pot fer perdre un partit en que si ens juguem quelcom.
JUANMA CASTELLANO 

SÈNIOR FEMENÍ “A” (1a CATALANA – GRUP 2)
TOTSPORTS-CB SAMÀ “A” - HISPANO CANYELLES 66-59

CB Samà: Judith, Anira 21, Helena 14, Isern 8, Meri 4, Gemma 12, Sandra 2, Júlia 4, Natalia 1, Laia.

EL SAMÀ GUANYA I SURT DE LA ZONA DE PROMOCIÓ DE PERMANÈNCIA

La victòria d’aquesta setmana fa que el Samà pugi a la desena posició i estigui fora de les places de promoció de descens a falta de dues jornades per finalitzar la temporada. Ara el Samà es troba un punt per sobre del Barça CBS i empatat amb el CB Lleida, tot i que aquest ha jugat un partit més. 

D’aquesta manera el Samà podria assegurar-se matemàticament la salvació si la propera setmana es donen dos resultats, un que el Samà guanyi en el seu desplaçament a Sant Andreu, equip en zona de promoció de descens, i el Barça CBS perd en el seu desplaçament a Tarragona. Si no és així tot es decidirà en la última jornada de lliga.

Per altra banda el Samà segueix sense poder comptar amb Saray i Anna lesionades.
El Samà va lluitar durant tot el partit contra un equip dur i molt sòlid en el seu joc i que es troba en la setena posició de la classificació. 

En atac van destacar Anira (21 punts i 7 rebots), Helena (14 punts i 12 rebots), Gemma (12 punts) i Isern (8 punts i 8 rebots). 

Els primers 8 minuts el Samà va començar amb un parcial de 20 a 10 amb un joc fluid i molt encertat en atac. Amb Anira, Eli i Gemma com a principals anotadores. Però l’Hispano va retallar les diferències fins el 21 a 18 a l’acabar el període. 

El segon període va ser molt igualat, però sempre amb el Samà per davant amb diferències mínimes i amb una Helena molt encertada sota els taulells. Al descans 35 a 30.
A la represa el Samà se’n va anar fins a un 39 a 30, però l’Hispano va demostrar tenir un bon atac i amb un parcial de 2 a 11 empatava a 41. La igualtat va continuar fins el 51 a 51 amb que es començava l’últim període. 

El marcador es mantenia molt igualat, amb el Samà només un o dos punts per sobre. Amb 57 a 55 un triple d’Anira i 2 tirs lliures d’Helena en el següent atac donaven 7 punts d’avantatge al Samà. L’Hispano va fer l’últim intent i es posava 63 a 59 a falta d’un minut. Però els tirs lliures samistes i la bona defensa van acabar per decantar el partit per a les locals 66 a 59.
Dissabte el Samà visita el Sant Andreu.
DANI VENTOSA 

SÈNIOR FEMENÍ “B” (3a CATALANA A – GRUP 4)
CB ROQUETES - TOTSPORTS-BÀSQUET SAMÀ “A” 57-48

CB Samà: Estefanía (4), Xenia (3), Ariadna Jane (3), Ariadna Martin (13) Regina (8) Ingrid. J (0), Ingrid.M (2) Joana (13), Maria (1), Anna (0). Absents: Gemma, Neus
Entrenador: Pepe Cabedo 2º Entrenador: Samuel Manzano
Parcials: 17-16, 10-06, (27-22), 09-16 (36-38), 21-10 (57-48)

UN DERBI SENSE SABOR...

El TOTS SPORTS SAMA jugava l'últim derbi de l'any contra el CB Roquetes a falta de 3 jornades de lliga sense opcions cap dels dos equips per aspirar a més, les Samistes que ja no poden aspirar a res i intentant mantenir la 4a plaça de la classificació , i les de Roquetes buscant millorar les seves posició 8a de la classificació, tot i així un derbi és un derbi i la tensió encara que no era com al principi de temporada cap dels dos equips volia perdre el matx. 

Va començar el partit i els dos equips jugaven un bon bàsquet, amb avantatges mínimes al marcador i les locals donant petites empentes per distanciar-se, tot i així les samistes es resistien i no donaven marge de molta distància, en finalitzar el primer quart avantatge mínima de les locals per 17 a 16. 

El segon quart es va començar a veure que l'equip de Roquetes volia distanciar al marcador, les jugadores de Vilanova no veien cèrcol amb facilitat i l'equip de Roquetes movent bé la pilota i amb més serenitat anaven prenent avantatge en el marcador, finalitzava aquest quart de 27 a 22 a favor de les locals. 

A la segona part obrien dues cares, la de la remuntada per part de les samistes, aquest cop liderada per la capitana Ariadna Martín (13 punts, 72% en tirs de dos amb un 7/5, 6 rebots, 5 recuperacions i un 19 de valoració) va ficar 11 punts en aquest quart dels 16 de l'equip portant la remuntada i posant per davant en el marcador i amb un parcial de 0 a 10 les de Vilanova donaven la volta i les opcions tornaven a ser les d'abans, jugant amb més calma i movent bé la pilota estaven de nou en el partit, finalitzava el tercer quart amb avantatge per les visitants per 36 a 38. 

I en l'últim quart va ser l'altra cara, tornaven de nou a les precipitacions, no es tirava i quan es feia semblava que es fes amb por, un parcial de 7 a 0 a favor de les de Roquetes semblava que anaven a sentenciar el partit, 50-44 a falta de 3 minuts, però un triple de Regi i un tir lliure d'Ingrid Jane van donar ales, 50 a 48 a falta d'un minut, i s'havia de defensar amb ganes i es va fer la feina ben feta però a falta de molt pocs segons per acabar la possessió la número 21 Vero Gonzalez (base de Roquetes) va llançar un triple que va convertir i va decidir el partit per al seu equip, després dos tirs precipitats i les faltes personals perquè llancessin en la línia de personal, va fer un resultat més irreal del que jugat, al final 57-48 on ningú es jugava res però que totes volien guanyar per la rivalitat d'un derbi. 

El TOTS SPORTS SAMA es manté en la quarta plaça empatades amb el CLUB BÀSQUET SITGES que té un partit més a falta de dues jornades, les samistes els toca que els visitin el ALHEÑA últim classificat i que jugaran aquest diumenge que ve a les 17:45 h i on s'acomiadaran de l'afició que els a acompanyat tot l'any en aquesta temporada i on els intentaran obsequiar amb l'última victòria com a locals assegurant pràcticament la 4 ª plaça esmentada anteriorment.
PEPE CABEDO

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!



SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local