Imatge d'arxiu
Redacció |
03-07-2012 15:02
La prova es va iniciar amb un petit retard mentre es donaven les últimes indicacions sobre recorregut i seguretat als participants. La inscripció va ser de 30 persones, el que representa un nou rècord en la curta vida d'aquesta travessia, que habitualment va unida a la travessia nedant a la platja de Vilanova. Aquest any, degut a la celebració a la nostra ciutat del Campionat d'Espanya en aigües obertes, s'han hagut de celebrar per separat.
Un cop donada la sortida es va produir un dels moments més compromesos de la prova, ja que les onades picaven fort i això dificultava l'entrada del llagut que duia el jutge àrbitre, el socorrista aquàtic i els propis nedadors.
La prova va transcorre amb normalitat tot i la mica de pluja que va acompanyar els nedadors i algun llampec, lluny de les zones per on estaven transitant els participants. Les onades sempre entre 0,5 i 0,9 m d'alçada dificultaven l'orientació dels nedadors camí de Vilanova i la Geltrú. Com sempre, els trams més compromesos van ser el pas per davant de la tèrmica de Cubelles i el Racó de Santa Llúcia. Com que l'estat del mar era un tant complicat, el temps a l'arribada va ser una mica més alt del que és normal: entre 8,5 i 10 minuts més del que és habitual van trigar els primers classificats ex-equo en categoria masculina Jonathan Gómez (CN Badalona) i Sergi Roura (CN Catalunya) amb un temps d'1h 49 min 39 seg 00. A l´hora 52 min era Raül Roch (CN Sitges) qui feia la seva arribada a la platja d'Adarró davant del Xiringuito "El Zero" com a 3r classificat, acompanyat d'una forta pluja en aquell moment. El primer nedador del CN Vilanova va ser Rafael Gómez, amb un temps de 2 hores 01 min 42 segons i en 4a posició. Álvaro Espejo va ser el segon local, amb 2 h 07 min 31 segons.
La 1a noia va ser Vanesa Velasco (Mastbal), amb un temps de 2 h 15 min 14 segons i la 2a Marta Genís (Funfdació Claror) amb 2 h 18 min i 18 segons.
A les 12:15 hores es van lliurar els trofeus per part de Francesc Sánchez Regidor de seguretat, convivència i salut pública de l´Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Blanca Albà regidora d'esports, medi ambient i serveis socials de l''Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i membres de la junta directiva del Club Natació Vilanova. Tots els participants van rebre obsequis cedits pel Centre Decathlon de Sant Pere de Ribes, als qui donem les gràcies per la seva col·laboració.
Donem les gràcies als Geas de la Guàrdia Civil, Club Piragüisme Inuit i als Llaguts de la Confradia de Pescadors per la seva col·laboració en el seguiment i seguretat de la prova.
Tots els resultats a aquest enllaç.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!