Eix. Presentació de la Ronda Catalana edició Penedès a l'Ajuntament de Vilafranca
Redacció |
Vilafranca del Penedès
14-05-2015 17:42
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
L'alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha presidit la presentació de la cursa atlètica de resistència per etapes Ronda Catalana, que els propers 31 de juliol, 1 i 2 d'agost es desenvoluparà a Vilafranca del Penedès, en el marc de la capitalitat cultural d'aquest any 2015. L'acte de presentació es va fer aquest dimarts amb l'assistència dels regidors Anna Doblas i Jordi Solà, i dels organitzadors de la cursa Ronda Catalana, Toni Santisteban (Esportiu Penedès) i Oriol Vilaplana (Club Triatló MIO Staf).
Els organitzadors van assenyalar el caràcter innovador i inèdit de la cursa, així com les diferents classificacions que es disputaran. La Ronda Catalana és una cursa atlètica de resistència per etapes, individual i per equips. Consisteix en 6 etapes en el transcurs de 3 dies consecutius per la comarca de l'Alt Penedès, els dies 31 de juliol, 1 i 2 d'agost.
Durant aquests 3 dies hi haurà un maridatge entre esport i cultura, on els atletes podran descobrir indrets del Penedès, la seva gastronomia, el mon del vi i el cava, música i espectacles. A més els participants tindran un punt de convivència on pernoctar i descansar, preparar les següents etapes a més de conèixer els altres atletes.
La participació a la Ronda Catalana serà per equips, equips d'entre 3 i 5 atletes que sumaran forces per disputar-se la classificació final per equips. La inscripció però no està regida exclusivament a la inscripció d'equips formats, sabem de la complexitat en formar-los, o que quedin equips incomplerts, la organització oferirà equips per atletes inscrits individualment mitjançant un sorteig.
En el decurs de 6 etapes, els atletes es disputaran un mallot de líder, per qui completi les 6 etapes en menys temps; un mallot de la muntanya, que se l'endurà el millor escalador, i un mallot de la regularitat, que se l'endurà l'atleta que sumi més punts en els esprints. A més d'un mallot pels joves promeses menors de 23 anys i un altre pels majors de 40 anys. Aquestes classificacions seran per categoria masculina i femenina.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!