Cuida't a casa

Sant Pere de Ribes promou l’activitat física a casa en temps de confinament

Divulga vídeos adreçats a la ciutadania en general i una sèrie específica a la gent gran

Redacció Sant Pere de Ribes 16-04-2020 19:16 Lectures 2195

L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha posat en marxa dues iniciatives adreçades a potenciar l’activitat física a casa, i més ara durant el confinament. La primera d’elles, de la mà de la Diputació de Barcelona, adreçada a la gent gran i la segona, de producció pròpia, destinada a tota la ciutadania.

Amb el nom “Cuida’t la salut a través del moviment” cada dimecres i divendres, a partir de demà dia 15 d’abril, es publicaran al Facebook de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes els vídeos d’activitat física adreçats a la gent gran que ha fet la Diputació de Barcelona amb l’objectiu de facilitar-los un confinament actiu i saludable. En total seran 10 capítols d’uns 15 minuts de durada a càrrec de l'Ofèlia Gusi, llicenciada en Ciències de l'Educació Física i l'Esport, especialitzada en serveis d'activitat física per a la gent gran. Els temes tractats a les diferents sessions s’ajusten als principis de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) sobre envelliment actiu. Els capítols són: Cuidem-nos a través del tacte; Relaxem la tensió excessiva de les cervicals; Seguim els 3 moviments espontanis de la vida; Activem l'alegria; Respirem vida. Centrem-nos; No perdem el ritme; Belluguem la ment; Cultivem la força de la cintura i la sensibilitat de la pelvis; Fem consciència del nostre cos i Rutina de moviment saludable.

D’altra banda, divendres estaran disponibles al canal de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes a YouTube els 7 vídeos d’exercicis físics de la sèrie de producció pròpia “MOU-TE A CASA. Exercicis físics per un confinament actiu” que ha elaborat el servei d’esports municipal amb la col·laboració de la graduada en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, Júlia Palacios Giralt, i l'esportista d'elit i especialista en nutrició esportiva, Gisela Carrión Bertran. En aquest cas es tracten d’unes rutines d’exercici físic per la salut pensades per a la ciutadania, diferenciant les intensitats en 4 nivells de condició física, que es poden fer a casa per mantenir-se en forma tot seguint la recomanació de l’OMS de practicar 30 minuts d’activitat física diària. És per aquest motiu que s’aconsella que es facin entre dues i cinc vegades a la setmana. Segons el nivell de cadascú, també podrà fer una combinació de les diferents rutines.

Un primer capítol explica la informació bàsica a tenir en compte per seguir els exercicis proposats i dos capítols més estan dedicats als escalfaments i als estiraments que s’han de fer abans i després dels exercicis corresponents als diferents nivells de cadascú i que es divideixen en: inicial/principiant (1), mig (2), avançat (3) i alt/expert (4). Per això trobareu un vídeo o rutina per a cadascun d’ells degudament enumerats. 

Els exercissis es presenten en sèries i repeticions i tenen l’objectiu d’ajudar-nos a millorar el nostre estat físic i mental durant aquest període de reclusió domèstica. Cal dir, que aquests exercicis o altres similars, seran d’ajuda per millorar o mantenir l'estat físic i mental de les persones durant totes les etapes de la nostra vida, no només durant el període de confinament. Vida activa és salut.

També s'ha comptat amb les recomanacions alimentaries de la nutricionista i esportista d’elit ribetana, Gisela Carrión, que es poden consultar en el document HÀBITS, ALIMENTACIÓ I RECEPTES SALUDABLES.

ENQUESTA WEB

La comarca del Garraf està registrant en els darrers dies un repunt dels casos de coronavirus entre la població i la Generalitat ha suspès els ingressos, les visites i les sortides de les residències de gent gran de Sitges

Creus que la població s'ha relaxat i no compleix amb les mesures de prevenció de contagis?


No