Agenda del Penedès

Conferències, col.loquis

IV Congrés d'Art i Paisatge Vitivinícola

Vilafranca del Penedès | Vinseum | 27-06-2013 fins 28-06-2013

Cartell_Congres2013

El paisatge és alguna cosa més que natura. Amb aquest punt de partida, els propers 27 i 28 de juny el Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, Vinseum, ubicat a Vilafranca del Penedès, serà l’escenari mundial del IV Congrés d’Art i Paisatge Vitivinícola, un cita biennal que congrega els representants més destacats dels diferents sectors que incideixen sobre el paisatge: viticultors, elaboradors, arquitectes, universitats,  administracions i empreses vitivinícoles.

El IV Congrés, igual que a les edicions anteriors, es planteja com un òrgan d’intercanvi d’experiències i coneixements, una eina per a l’estudi i seguiment de l’evolució dels paisatges vitivinícoles del Penedès, principalment. A cada edició, el tema important a tractar és diferent. En l’edició d’enguany, el Congrés ressaltarà la importància del paisatge com a patrimoni a perservar i com a motor econòmic, gràcies a l’enoturisme i la cultura com a suport de l’enoturisme adaptat a l’entorn.

L’organització del Congrés es troba estructurada en: ponències, taules rodones i sessions especials. Una d’aquestes sessions especials serà impartida pel conseller d’Economia i Empresa, Felip Puig, que centrarà la seva intervenció en la connexió entre economia i paisatge.

Fòrum del Paisatge Vitivinícola

Com a conseqüència de la importància de les problemàtiques plantejades al llarg dels diferents congressos que afecten els polígons industrials, les urbanitzacions i les infraestructures, s’impulsa la creació del Fòrum del Paisatge Vitivinícola. Es tracta d’un òrgan permanent, intercongressual i independent integrat per professionals que aplicarà les conclusions dels diferents congressos i que incidirà en diversos àmbits d’actuació: la innovació, la recerca i la sensibilització; la protecció del paisatge i la gestió del paisatge vitivinícola.

El Congrés està dirigit pel Doctor en Arquitectura i Màster d’Arquitectura del Paisatge, Miquel Vidal, i format per un Comitè científic encapçat per les Universitats de Barcelona, Politècnica de Catalunya i Rovira i Virgili, l’Institut d’Estudis Agraris de l’Institut d’Estudis Catalans i l’Observatori del Paisatge.

El Congrés ha obert el twitter @congrespaisatge i al llarg de les ponències tots els assistents podran opinar a través de les etiquetes #territori i #paisatge.

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


T'ha interessat aquest acte?

Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Subscriu-te ara!

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



Avui al Penedès


SEGUEIX-NOS

Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!