Fires i festes
Festa Major de Cubelles 2014
Cubelles | Diferents indrets | 08-08-2014 fins 16-08-2014
Del 8 al 16 d'agost Cubelles es vesteix de Festa Major per acollir els dies grans del municipi. El programa d'enguany compta amb actes de tot tipus: culturals, esportius, tradicionals, musicals... i destinats a tot tipus de públic, dels més petits als més grans i amb activitats adreçades als joves.
El cartell, obra del tatuador local Raül Márquez, enceta el programa en versió paper que es troba disponible en les dependències municipals, com el Centre Social. A l’interior s’hi troben tots els actes de la Festa Major 2014, així com la tradicional separata històrica del Grup d’Estudis Cubellencs Amics del Castell, elaborada per Xavier Martínez, que enguany dediquen als 200 anys de la Guerra del Francès. Un reportatge commemoratiu dels 20 anys de la colla de Pastorets de l’Agrupació de Balls Populars de Cubelles a càrrec de Xavi Toscano, ballador de la primera colla de Pastorets, i els articles dedicats a l’autor del cartell i al pregoner 2014, Joan Vidal i Urpí, elaborats per Gemma Sánchez i Anna Morcillo.
Precisament la figura i el paper del pregoner ha variat enguany, per decisió de la Comissió de festes de renovar i posar en valor un acte com és l’elecció de la persona encarregada de llegir el pregó de la Festa Major i la posada en escena d’aquesta lectura. Per aquest motiu després del llançament dels 12 morterets al toc del migdia del proper dia 14 d’agost, la sala d’exposicions del Centre Social acollirà el solemne acte de lectura del pregó 2014. Serà doncs l’exregidor de Cultura, exalcalde i membre de nombroses entitats de la vila, especialment de caire cultural, Joan Vidal serà el primer d’una nova etapa de pregons de la Festa Major de Cubelles.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.