Conferències, col.loquis
48 hores amb l'Essència i l'Obra d'en Josep Maria Subirachs
Sitges | Hotel Estela | 14-11-2014 fins 16-11-2014
Després de la pèrdua recent del mestre Josep Maria Subirachs, el món de l'Art segueix intentant omplir el buit artístic i humà que ha deixat.
Subirachs és, sens dubte, un dels escultors més influents de la segona meitat del segle XX que mereix un homenatge artístic i personal que acosti a tot el món les seves creacions, la seva manera d'entendre la vida i la sevapreocupació per l'essència de l'ésser humà, més enllà de la seva intervenció a la Façana de la passió del Temple de la Sagrada Família de Barcelona, l'obra més coneguda i per la qual molts el van jutjar en vida.
Subirachs és també un dels escultors multidisciplinaris amb un major nombred'obres repartides per tota la geografia mundial i en especial dins del territoriespanyol.
És cert que la majoria d'artistes es comuniquen a través de les sevescreacions, però no és menys cert que la categoria humana del geni barceloní només pot ser interpretada aproximant-nos a la seva personalitat.
L'abundant presència d'obres de Subirachs a Sitges, fa molt més fàcil poderapropar-nos al seu costat més humà. A la Blanca Subur, la concentració més gran d'obres de l'escultor la trobem a l'Hotel Estela Barcelona - Hotel de l'Artdel Port d'Aiguadolç, que atresora una de les col·leccions privades de pintura iescultura de l'artista més importants del món. A més, aquest era un dels llocsde "retir" preferits pel mestre Subirachs, i enclavament on aquells que vam tenir el privilegi de compartir moments amb ell, vam poder apropar-nos a la seva persona i aprendre de les seves reflexions.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.