Exposicions
Traces | Street Art de col·leccionista
Sitges | Galería Out of Africa | 05-12-2014 fins 31-12-2014
Del 5 de desembre a l'1 de febrer de 2014, la Galeria Out of Africa de Sitges (Barcelona) acull «Traces», una exposició del raper i artista plàstic Turay Mederic (Costa de Marfil), una aproximació al street art de col·leccionista.
Turay Mederic neix el 1979 a Costa d'Ivori i amb tan sols 4 anys ja imita els «cartoons» dels dibuixos animats i les obres de grans mestres com Picasso, Dali o Basquiat. El 1984 es trasllada a Washington DC amb la seva família i creix entre les influències musicals i artístiques dels Estats Units. El 1995, torna a Costa d'Ivori i comença la seva formació en belles arts.
És en primer lloc com a cantant de rap que Turay Médéric es fa notar. El 2003, l'any de la sortida de "Ma route est longue", el seu primer àlbum, és nominat com a Millor artista de rap de Costa d'Ivori per la MTV. A actuat als Estats Units, França, Zimbabwe, Burkina Faso, Mali i Senegal, entre d'altres.
El 1999 és elegit Millor Jove Artista de l'Àfrica Occidental. El 2000, Turay Médéric aconsegueix el diploma del INSAC (Institut Nacional Superior dels Arts de Costa d'Ivori), i des d'aquest moment comença a cumular els premis i diplomes en el si de les ambaixades i de les grans empreses a Abidjan.
La influència de Basquiat i del Street Art
L'art urbà és un fenomen mundial nascut els anys 60 que presenta pràctiques artístiques molt diferents i no té cap unitat formal, intencional, generacional, ideològica o territorial, sinó una obligació: el carrer com a lloc d'expressió.
El Writing és un moviment estètic nascut a finals dels anys 60 a la costa Est dels Estats Units, que va inspirar als primers artistes del Street Art – Basquiat i Keith Haring.
L'any 2000, el monopoli de la firma va deixar lloc a una major diversitat en les intervencions: Banksy, amb la pintura aerosol, JR amb la fotografia i la visualització i Space Invader amb el mosaic.
Els quadres de Turay Médéric concedeixen un espai sencer a l'espontaneïtat que es relaciona amb símbols de la cultura afroamericana. Aquests signes simplificats i l'elecció dels materials, els recull durant els seus viatges, al carrer i a l'atzar de les seves trobades. Els seus signes polisèmics tendeixen cap a una lectura universal i els seus "grafits" dissenyen la humanitat, tant sobre les parets d'una cova com sobre les de la ciutat.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.