Fires i festes
Festa Major del Vendrell 2018
El Vendrell | Diferents indrets | 21-07-2018 fins 28-07-2018
La Festa Major del Vendrell ha sabut combinar els elements més tradicionals amb la modernitat que els temps exigeixen. Així doncs, conserva una identitat pròpia amb la recuperació de balls populars i ofereix alhora espectacles de plena actualitat.
Els administradors de Santa Anna han presentat la imatge gràfica que identificarà la Festa Major del Vendrell 2018, del 25 al 28 de juliol. El disseny ha estat seleccionat d'entre un total de 12 propostes rebudes en un concurs que ha comptat al jurat amb l'artista plàstic Joan Descals, la dissenyadora gràfica Eva González i la ceramista i escultora Roser Oter, juntament amb el mateix equip d'administradors.
El creador, el dissenyador vendrellenc Jordi Caralt, ha plasmat una interpretació de Santa Anna al logo i al cartell, una proposta atrevida i sorprenent que fuig de la iconografia que en els darrers anys s'utilitzava en la imatge de la Festa Major del Vendrell.
Caralt explica que és un treball figuratiu amb alguns detalls a comentar. La interpretació de Santa Anna contè la corona de la imatge i unes franges que representen el patró del teixit de la figura. Alhora, i jugant amb el lema 'encén-la', l'expressió busca plasmar els sentiments que encén la Festa Major a través de la llàgrima i el somriure. Pel que fa als colors, el blau ens parla del vespre, la nit i la frescor necessària a ple estiu. El groc apel·la a la llum i, fins i tot al daurat. Per últim, i emfatitzant també l'eslògan de la festa d'enguany, unes bombolles de colors simbolitzen un esclat d’emocions que, alhora, acosta la imatge al concepte de festa.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.