Conferències, col.loquis
Presentació del llibre Oriol Junqueras. Fins que siguem lliures de Sergi Sol
Vilanova i la Geltrú | La Sala | 02-02-2019
Un any després de l’empresonament d’Oriol Junqueras, arriba a les llibreries aquest homenatge que vol ser també un clam per exigir el seu alliberament. El llibre analitza el rerefons de la tardor del 2017 al mateix temps que repassa la trajectòria del vicepresident
Oriol Junqueras i Carles Puigdemont van ser els principals artífexs institucionals de l’èpica col·lectiva que protagonitzàrem l’1 d’octubre. De vegades, amb una encomiable determinació; d’altres, a empentes i rodolons. La pressió política i mediàtica de l’Estat va ser asfixiant, i si el Govern de Catalunya no va cedir i va impulsar el referèndum, va ser, sobretot, perquè president i vicepresident van anar-hi plegats. Avui, un és a la presó i l’altre a l’exili. No són els únics injustament privats de llibertat.
Aquesta obra narra, analitza i contextualitza, des de la perspectiva del nucli de col·laboradors més íntim del vicepresident Oriol Junqueras, el rerefons que va determinar les dures decisions de la tardor catalana: la precipitació del 20-S, la celebració del referèndum, el desconcert posterior a la proclamació de la República, l’ingrés en centres penitenciaris dels presos polítics, l’aplicació del 155, l’estratègia d’ERC per eixamplar la base de l’independentisme, la celebració de les eleccions del 21-D i els entrebancs per configurar un nou Govern. Però, més enllà del relat apassionat i de la informació inèdita d’aquest període transcendental, hi ha la voluntat manifesta de reivindicar i fer justícia a la figura i el treball d’Oriol Junqueras. Un llibre que vol ser també un homenatge i un nou clam per exigir el seu alliberament.
Sergi Sol i Bros (Barcelona, 1970) és llicenciat en Dret per la UB i va fer dos anys de cursos de doctorat al Departament d’Arquitectura Legal de la UPC. Ha treballat de periodista en diversos mitjans de comunicació. Ha estat vinculat a l’esquerra independentista i al moviment antimilitarista des de molt jove. El 1991 va ser detingut i empresonat a Alcalá-Meco en declarar-se insubmís al servei militar obligatori. Des del 2011 ha treballat al costat d’Oriol Junqueras i n’ha esdevingut una de les persones més properes i un dels seus principals col·laboradors.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.