Conferències, col.loquis
Presentació del llibre “Boig per explicar-te”
Vilafranca del Penedès | 10-10-2019 19:00 h.
Des de El Turó. Salut Mental. Associació de Familiars i Amics, i en motiu de la celebració del Dia Mundial de la salut mental, us convidem a l’acte de presentació del llibre “Boig per explicar-te”, un recull de contes per explicar la Salut Mental, adreçat als infants de primària de cicle superior, mestres i famílies.
A través d’aquest llibre editat pel Turó iniciem una Campanya d’informació i lluita contra la discriminació en salut mental, en l’àmbit educatiu i comunitari, amb l’objectiu de reduir les barreres que existeixen per a la recuperació, el benestar i desenvolupament d’una vida digna de les persones amb un trastorn mental.
Una bona informació sobre la cura de la salut mental i la possibilitat de parlar dels trastorns mentals, des de d’una vessant lliure de prejudicis i falses creences, permeten minimitzar alguns dels seus efectes però sobretot faciliten accedir a l’ajuda el més aviat possible. Evitant una possible cronificació i proporcionant noves oportunitats d’aprenentatge i inclusió.
En la presentació del llibre gaudirem de l’escenificació d’un dels contes i comptarem amb un diàleg entre l’autora, Margarita Benjumea i la mestre, psicopedagoga i escriptora, Quima Ricart, que ens aproparan a les raons per haver-lo escrit i els principals trets de la campanya a les escoles.
Aquest llibre il.lustrat és el fruit de la col.laboració desinteressada entre molts protagonistes ben coneguts a nivell de l’Alt Penedès que han cregut que val la pena posar de relleu aquest tema. Voldríem que us sentíssiu encuriosits i interpel·lats a participar amb nosaltres com ho han fet ells.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.