Agenda del Penedès

Activitats esportives

Cursa de Nadal de les Roquetes

Sant Pere de Ribes | 31-12-2021 16:00 h.

Cursa de Nadal de les Roquetes

Després de la parada obligatòria de l’any passat per la pandèmia, aquest 31 de Desembre, torna al carrer de les Roquetes, la Cursa de Nadal que arriba a la seva desena edició organitzada per l’Agrupació de Balls Populars de les Roquetes amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes i l’associació de comerciants UCER en el qual es destinarà la seva recaptació íntegra a l’associació local Voluntaris San Camil, que treballa per millorar la qualitat de vida de les famílies mes vulnerables amb risc d’exclusió social. La prova constarà de tres modalitats que sortiran de l’Avinguda Mas d’en Serra, la infantil i la oberta.

La primera tindrà dues categories, de 0 a 7 anys, que s’iniciarà a les 16:00h amb un recorregut de 500 metres, i de 8 a 13 anys que començarà a les 16:30h amb un recorregut de 1000 metres. La inscripció valdrà 5€. A les 17:30h es donarà el tret de sortida a la cursa oberta, de 5km, que recorrerà els carrers més cèntrics de les Roquetes. En aquest cas, la inscripció té un preu de 15€ amb una samarreta tècnica o de 10€ sense samarreta, si es fa els dies previs. Totes elles no són competitives i, així doncs, no es publiquen classificacions ni categories.

A més, el seu caràcter lúdic i festiu permet fer-la disfressats o en companyia dels nostres animals domèstics, si es vol. Les inscripcions anticipades es podran fer fins al 26 de Desembre. Per a més informació: https://www.facebook.com/cursanadalesroquetes Per recollir la samarreta i el dorsal caldrà anar al local de l’Agrupació de Balls Populars de les Roquetes (passatge de les Entitats, Local 14 al costat del Centre Cívic l’Espai) els dies 27, 28 i 29 de Desembre de 18:30h a 21:00h. La Cursa de Nadal, es la fusió entre l’esport, oci, festa ciutadana i solidaritat. Un esdeveniment que el nucli de les Roquetes ha fet seu amb el pas dels anys i que, avui dia, es tradueix en suport als corredors el dia de la prova.

Amb 10 anys de trajectòria, la Cursa de Nadal, ja és un acte consolidat de les festes de Nadal a Les Roquetes i de referència a la comarca del Garraf. A la novena edició celebrada el 2019, van participar 500 corredores i corredores a la cursa de 5km i 100 corredores a les curses infantils de 500m i 1500m, dels quals el 54% eren del municipi i la resta procedents majoritàriament de la comarca, encara que també va comptar amb atletes del Penedès, l’Anoia, Baix Llobregat, Barcelona i fins i tot des de Madrid, Pamplona, Cantabria i Àustria. En el 2019, es va aconseguir solidàriament 3.460 Euros, lliurats íntegrament a l’associació local Junts en Acció. Enguany, el desig de totes i tots és superar la xifra de l’edició anterior. La recaptació d’aquesta, es destinarà al projecte de la Cistella Solidària que treballa l’associació Voluntaris Sant Camil. Actualment l’entitat, està treballant en un sistema d’autoservei de recollida que fomenta el bon aprofitament dels aliments.

La cistella d’aliments té com a objectiu complementar la dieta proporcionant part dels aliments necessaris i contribuint a cobrir les necessitats bàsiques de les famílies beneficiaries. En el nou format de lliurament d’aliments, està basat en l’autoservei i permet el lliure moviment pel local perquè les persones puguin accedir als productes disponibles acompanyats per un voluntari. La quantitat i el tipus de producte la pot decidir la persona en funció dels límits establerts segons la tipologia de prescripció i l’estoc disponible.

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!