Conferències, col.loquis
Presentació de la nova col·lecció de documents de la Biblioteca Digital Vendrellenca
El Vendrell | 20-07-2023 19:00 h.
El passat 2022 es van complir 100 anys dels Jocs Florals celebrats al Vendrell durant la Festa Major de l’any 1922. Per a commemorar-ho, des de la Col·lecció Local de la Biblioteca Pública Terra Baixa del Vendrell s’ha incorporat una nova col·lecció (la vuitena) a les ja disponibles a la Biblioteca Digital Vendrellenca (www.bibliotecadigitalvendrellenca.cat).
Es tracta d’un conjunt integrat per 43 documents, format per algunes de les obres literàries presentades en aquells Jocs Florals, i signades per autors tan coneguts com poden ser Prudenci Bertrana, Clementina Arderiu o Josep Maria de Sagarra entre d’altres.
Com a complement d’aquesta efemèride, el proper dia 20 de juliol, a les 19:00 h, la Biblioteca acollirà l’acte de presentació Els Jocs Florals del Vendrell (1922-2022). Recordant una diada especial, on es parlarà del que van ser i van representar els Jocs. La sessió anirà a càrrec de Neus Oliveras, i comptarà també amb la participació de les rapsodes Eva Cabanes i Mònica Farré, que faran la lectura d’algunes de les obres presentades als Jocs. Durant l’acte es presentarà també un opuscle que inclou una introducció, una selecció i la transcripció d’alguns dels textos que es van escriure amb motiu d’aquells Jocs.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.