Conferències, col.loquis
Presentació del llibre Hortizó d'Hèctor Galvany
Vilanova i la Geltrú | 17-12-2023 12:00 h.
Hèctor Galvany, ens entrega un nou llibre de poemes. L'HORITZÓ, obra de maduresa. L'HORITZÓ és el tema central, d'una poètica que veu en l'horitzó, la metàfora justa per reflexionar sobre les seves humanes inquietuds, i també, el logos, o pensaments de límits, realitats, desitjos, deures i necessitats,.. afaiçonats per una consciència crítica amb veus de molts registres activats pel domini sensorial i acollidor del l'autor.
Hèctor Galvany amb la poesia per explicar el món:
Hortizó
( Com un convit a la ficció, / l'horitzó / ens espera, però / mai ens acull, /sempre marcant / l'esperança / i el desig d'avançar/ vers més vida.)
Límits
( Si et limites, no importa gens / en què, veuràs / que la vida no avança. / Potser sí les finances / que també són un límit, / com tot allò creat / per imposar-ho / en la vida dels altres. / Traspassa, els límits / són del tot els teus. )
Natura
( Tinc visió i tinc veu / i amb això puc viure / mentre les estacions / renoven les flors i els arbres/ i puc créixer obervant / i apendre que / la reflexió pot ajudar / a transformar visió / en veu, en música, / en silenci o en crit )
Poble
( Hem tingut mai / la coherència de tot un poble, / decidint la música que balla? / No ho sembla.)
Llibertat
( La llibertat que tu pots / aconsseguir no ho és, / perquè és individual; / la cremaràs com ha vingut / La llibertat madura, / pregona, prové del col·lectiu / i aquest destí no està / a les teves mans )
Bellesa
( Promesa d'altres gosadies / la llum ha anat / lliscant disn meu / fins fer-me entendre / l'efímer de la bellesa, / per mol que ho constatés.)
L'AUTOR: Hèctor Galvany Abad (Terrassa, 1940), va créixer a Sabadell, i des del 1969 va viure a Barcelona, fins que al 1995 es trasllada a Vilanova i La Geltrú, ciutat on ha fet feina en el moviment veïnal i va seguir militant en el medi ambient, la cultura popular i en favor del pensament crític. Dedicat per anys al món cooperatiu com a soci cofundador de la cooperativa Arç. Ha publicat dos llibres de relats, Equilibris a l'aresta (Ecos. 2012); i El meu pare i altres històries de postguerra (Pol·len, 2014). El 2019 publica, poètica prosaica amb El Cep i la Nansa Edicions.
EL PRESENTADOR: Jordi Via Llop. (Barcelona, 1954) és un referent en el món de l'Economia Social i Solidària. Activista i militant des de ben jove, En la seva trajectòria , ha conegut de primera mà la política institucional com a Comissionat d'Economia Cooperativa, Social i Solidària de l'Ajuntament de Barcelona, nou òrgan creat el 2015 del qual va ser responsable fins el 2017 .Una trajectòria de 37 anys d'experiència cooperativista durant els quals també s'ha dedicat a teoritzar les economies, a través de dos llibres . Soci cofundador d'Arç Cooperativa i membre del patronat de la Fundació Roca i Galès. Fou de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya (FCTC), un dels impulsors de la Xarxa d’Economia Solidària (XES) i del Grup ECOS..Ha compartit amb el nostre autor, Hèctor Galvany, moltes de les experiències professionals.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.