Conferències, col.loquis
Presentació del còmic 'Adéu Birkenau'
Vilanova i la Geltrú | 14-12-2024 12:00 h.
Dissabte 14 de desembre a les 12 h. es presenta el còmic 'Adéu Birkenau' de l’autor francès Jean-David Morvan a la llibreria especialitzada còmics Pow de Vilanova i la Geltrú. Un acte organitzat per Norma Còmics i Pow Còmics i amb la col·laboració de l'Amical de Buchenwald i amb la presència de l’il.lustrador Ricard Efa i el colorista Roger Surroca, i Enric Garriga Ubia de l’Amical de Buchenwald
ADEU, BIRKENAU descriu la història de Ginette Kolinka, que a l’abril de 1944, amb 19 anys, és deportada al camp d’extermini d’Auschwitz II-Birkenau. No en parla durant 50 anys, abans d’acceptar que la filmi la «Shoah Foundation» que Steven Spielberg acaba de crear. Amb gran sorpresa per a la septuagenària, recupera els records enterrats, i aleshores s’entrega en cos i ànima a donar el seu testimoni.
El còmic és un al·legat per la memòria de la deportació i contra el nazisme i vol ser també una font de sensibilització per a la ciutadania , especialment per als joves, davant el creixement de l’extrema dreta i el neofeixme arreu.
Aquesta activitat s’inclou dins del Projecte Buchenwald i el treball del Grup DEMD Garraf-Penedès d’aquest curs 24-25.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.