Conferències, col.loquis
Com les dades i les infraestructures de comunicacions espacials poden millorar la presa de decisions locals
Vilafranca del Penedès | 15-04-2026 19:00 h.
El proper 15 d'abril, el catedràtic de la UPC Adriano Camps explicarà com els petits satèl·lits de la nova era espacial poden millorar la gestió del territori, en el marc d'un cicle participatiu obert a tota la ciutadania.
El Consell Comarcal de l'Alt Penedès posa en marxa el cicle de jornades Penedès 2030, un espai obert per imaginar, compartir i construir el futur de la comarca. A través de tres sessions participatives, el cicle vol ser un punt de trobada entre ciutadania, institucions, empreses i entitats per transformar idees en accions reals alineades amb l'Agenda 2030.
"Per actuar s'ha de pensar, i necessitem les opinions de tothom", ha subratllat la consellera de projectes estratègics del Consell Comarcal, Meritxell Montserrat, que ha destacat que el cicle no és una proposta teòrica sinó un instrument de cocreació real amb el territori.
Primera jornada: Dades i infraestructures de comunicacions espacials
La primera sessió, titulada Com les dades i les infraestructures de comunicacions espacials poden millorar la presa de decisions locals, tindrà lloc el dimarts 15 d'abril a les 19 h a la sala d'actes del Consell Comarcal de l'Alt Penedès.
La jornada comptarà amb la ponència inspiradora del professor Adriano Camps, catedràtic del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), qui explicarà el fenomen del New Space i el paper dels CubeSats —petits satèl·lits d'ús estratègic inclosos a l'estratègia espacial catalana— en la gestió local del territori.
A continuació, una taula rodona reunirà experts del sector per debatre com les dades espacials poden millorar la presa de decisions als municipis.
La taula comptarà amb experts d’alt nivell com Clàudia Mateo, Cap de negoci i innovació en tecnologia espacial, Fundació i2cat, Verònica Tercero, Coordinadora de l'estratègia d'espai de la Generalitat de Catalunya, Roger Jové, Director general de MWSE i moderat per Sergi Figuerola, director de la Fundació i2cat.
La sessió es tancarà amb una reflexió col·lectiva en la qual el públic podrà exposar idees, inquietuds i propostes.
Sergi Figuerola, director de la Fundació i2cat, ha apuntat que l'objectiu és acostar la tecnologia a la ciutadania i ajudar-la a ser conscient de com les eines digitals espacials poden generar resiliència i serveis per a tothom: "Cal entendre quin paper vol tenir Catalunya en la nova cursa espacial i quines oportunitats representa per al territori."
Properes jornades del cicle
Les properes jornades del cicle seran el proper dimecres 6 de maig, en el qual es parlarà sobre agricultura, indústria i nova arquitectura: el paisatge en transició del Penedès. Finalment, dimecres 3 de juny se celebrarà un nou espai de debat sobre l'educació per al futur: què hauríem d'estar ensenyant avui als joves?
Lloc i adreça de l'acte
- Vilafranca del Penedès
- Consell Comarcal de l'Alt Penedès
Informació de contacte
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.