Excursions, sortides
Caminada a la Serra de les Gunyoles
Avinyonet del Penedès | 25-10-2026 09:00 h.
El pròxim diumenge 25 d'octubre el Col·lectiu Ecologista Bosc Verd-EdC organitzem una caminada a la Serra de les Gunyoles (Avinyonet del Penedès). L'inici i final de la caminada és l’Arboçar de Dalt, caminarem per una zona agrícola i de bosc fins a arribar al poble de les Gunyoles i tot seguit caminarem per la part més enlairada de la nostra excursió.
En aquest antic camí veurem la Creu de Llaners, es tracta d'una creu de forja sobre una pedra rodona. També anirem per la carrerada de la Serra de les Gunyoles, un camí ramader històric que discorre per la carena d’aquesta serra i que originàriament formava part del Camí Ramader de Marina, una de les vies de transhumància més antigues de Catalunya que unia les zones del litoral del Penedès i el Garraf amb les pastures del Pirineu. El camí ressegueix el llom de la serra oferint unes vistes panoràmiques excel·lents que abasten des de la plana penedesenca fins al massís del Garraf.
El Bosc Verd volem donar a conèixer aquest espai natural per la seva vàlua ecològica, on a prop de l'Arboçar volien construir un camp de golf que vàrem aturar i també varen voler fer una pedrera a la Serra de la Llampa, que també es va aturar gràcies a la pressió popular i dels ecologistes.
La caminada la guiarà en Toni Inglada, té una dificultat mitjana/fàcil, el punt de trobada és l'estació de busos de Vilafranca, a les 9 del matí, cal dur esmorzar, aigua i es recomana dur bastons. L'hora de prevista de tornada és a les 2 del migdia i el transport és amb cotxes particulars.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.