Agenda del Penedès

Cursos, tallers

Cuida’t millor, viu millor

Sitges | 09-05-2026 10:30 h. fins 10-05-2026

Cuida’t millor, viu millor

Les regidories de Participació Ciutadana i Salut Pública organitzen els dies 9 i 10 de maig dues propostes relacionades amb la salut en el marc del Dia d’Europa. Les activitats formen part del cicle “Cuida’t millor, viu millor”, una iniciativa que té com a objectiu promoure la salut en totes les etapes de la vida i fomentar un envelliment saludable i conscient, tenint en compte que l’esperança de vida a Europa és cada vegada més elevada. La previsió és que el cicle inclogui dues sessions més després de l’estiu.

La primera activitat, “Sòl pelvià, el gran desconegut: com cuidar-lo i protegir-lo”, és un taller teoricopràctic que impartirà la prestigiosa fisioterapeuta Mireia Grossmann el dissabte 9 de maig a les 10.30 h, a l’Escorxador-Centre d’Arts Vives, coincidint amb el mateix Dia d’Europa. El taller explica què és el sòl pelvià, quines funcions té i per què és clau per al bon funcionament de la bufeta, la vagina, la matriu i el recte. També s’aborden les principals causes que poden afectar-lo, les situacions de risc i els símptomes d’alerta. El taller inclou una part pràctica amb l’objectiu que les persones participants adquireixin eines útils i aplicables en el seu dia a dia des del primer moment.

Mireia Grossmann és també osteòpata i divulgadora especialitzada en salut del sòl pelvià. Autora de diversos llibres sobre la matèria i ha estat reconeguda amb el premi “Fisioterapeuta de l’any” 2024 i el Premi Hera a la divulgació 2025. Les persones interessades a inscriure’s ho poden fer omplint el formulari que trobaran en aquest enllaç. Les places són limitades.

El DubTaiSing

La segona proposta gira entorn de la salut mental i emocional. Es tracta del mètode DubTaiSing, que combina música, cant, ball, respiració i moviment conscient per oferir una pràctica interdisciplinària amb nombrosos beneficis que abasten el físic, les emocions, la ment i l’espiritualitat. L’activitat serà conduïda per l’artista Dani Macaco, qui presentarà aquesta proposta el diumenge 10 de maig a les 10.30 h, al Parc de Can Robert.

El mètode DubTaiSing és una activitat que uneix el ball (cos), el cant (la veu) i la paraula (la consciència), no es tracta d’un concert, sinó que el que es vol és crear una manera única de fer exercici cardiovascular amb l’objectiu de reprogramar la ment amb afirmacions positives. L’activitat no requereix inscripció prèvia i és oberta a tothom i gratuïta. Les persones interessades han de portar roba i calçat còmodes i arribar amb puntualitat, ja que no es pot participar un cop hagi començat l’activitat.

Les dues activitats compten amb el suport de la Diputació de Barcelona i s’emmarquen en la celebració del Dia d’Europa, que aquest any commemora els 40 anys de l’entrada de l’Estat espanyol a la Unió Europea, amb la finalitat de promoure els valors europeus entorn la salut i el benestar.

Lloc i adreça de l'acte

  • Sitges
  • Escorxador-Centre d’Arts Vives

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!