Agenda del Penedès

Teatre, dansa i arts escèniques

Versos Trencats

Sitges | 12-06-2026 18:00 h.

Versos Trencats

Es tracta d’una potent performance de poesia teatralitzada, dirigida per Yunior Acosta, que neix amb l'objectiu de reivindicar l'amor lliure, el desig i la llibertat d'estimar sense barreres ni cotilles de gènere.

Després de l'excel·lent acollida de la seva presentació el passat 23 d'abril durant la Diada de Sant Jordi, la companyia reedita aquesta proposta transgressora. Una peça ideal per aportar la vessant cultural a l'Orgull de Sitges, tot teixint un diàleg entre l'amor lliure i la reivindicació social a través de la cultura. Amb “Versos Trencats”, La Columna Teatre aposta per un teatre íntim, emocional i compromès amb la paraula i les emocions humanes, fugint del recital de poesia convencional per proposar un viatge escènic on el text es fa carn a través de l’acció dramàtica.

L’elenc artístic està format per un total de nou intèrprets de la comarca: Dante Martín, Prado Velázquez, Víctor Marín, Olga Mansilla, Peter Lohnes, Silvia Capurro, Yunior Acosta, Joan Tort i Juan Carlos Uriszar. Sota la batuta d'Acosta, els actors es lliuren sense filtres a la força de la paraula per explorar passions, desitjos amagats i identitats dissidents. Ho faran a través d'una acurada selecció de textos de veus cabdals de la literatura LGTBIQ+ i feminista, com Maria-Mercè Marçal, Federico García Lorca, Luis Cernuda, Gloria Fuertes, Harold Morse, Concha Méndez o Dulce María Loynaz, entre d'altres.

Una aliança cultural amb rerefons social

Més enllà del fet estètic, la presentació de “Versos Trencats” a l'Orgull és el fruit de la col·laboració i bona sintonia entre dues entitats de Sitges que comparteixen un mateix horitzó: entendre la cultura com un motor de transformació, visibilització i justícia social.

L'espectacle, ideat originalment per La Columna Teatre i nascut de manera nativa amb una mirada feminista i trencadora, troba el seu aliat perfecte en Aquelarre Cultural. L'associació feminista col·labora estretament, sumant-se a una proposta que respon plenament a la seva missió de visibilitzar col·lectius històricament silenciats en l'art. Amb aquesta suma d'esforços, i sota la direcció artística de Yunior Acosta, es trenca amb els formats tradicionals per apostar per una cultura de proximitat, viva, orgullosa i lliure de convencions.

Data: divendres 12 de juny
Hora: 18.00 h
Lloc: Vermuteria La Gralla de Sitges (espai La Canya, 2on. pis), entrada a l’espai pel Carrer Pau Barrabeig, 2
Reserva d’entrades al 620 63 99 60.

SOBRE LES ENTITATS:

ORGANITZA | La Columna Teatre: Associació teatral de Sitges compromesa amb la dinamització del talent local. Destaca per la seva capacitat de connectar amb la ciutadania creant i revisitant projectes des d'una òptica inclusiva, fresca, compromesa i arrelada a la realitat social d'avui en dia.

COL·LABORA | Aquelarre Cultural: Aquesta associació cultural i feminista treballa activament per la promoció, divulgació i visibilització de les expressions artístiques creades per dones, amb especial atenció de l'àmbit LBT.

Lloc i adreça de l'acte

  • Sitges
  • Vermuteria La Gralla de Sitges

Informació de contacte


    T'ha interessat aquest acte?

    Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

    Subscriu-te ara!

    El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



    Avui al Penedès


    SEGUEIX-NOS

    Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

    Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!