Agenda del Penedès

Activitats esportives

Jocs Special Olympics 2012

Vilanova i la Geltrú | Diverses espais | 11-10-2012 fins 14-10-2012

FC Barcelona - Messi, amb els Jocs Special Olympics

Programació

Els principals objectius d'aquest 20è aniversari són quatre: Recordar el Jocs del 92 com els pioners d'una activitat esportiva de gran rellevància a Catalunya dins el món de l'esport adaptat. Dur a terme una competició esportiva per a persones amb discapacitat intel·lectual, visible socialment, amb diverses disciplines i de caire internacional. La promoció de l'esport entre les persones amb discapacitat intel·lectual, sumant beneficis a la millora de la seva qualitat de vida. I servir d'altaveu i donar a conèixer al món la realitat de les persones amb discapacitat intel·lectual i per tant, fer visible la capacitat d'integració i la necessitat d'acceptació per part de la societat. 


PUBLICITAT 

Leo Messi, Rafa Nadal i Pau Gassol protagonitzen els anuncis dels Jocs Special Olympics del Vintè Aniversari que es celebraran de l'11 al 14 d'octubre a Barcelona i Vilanova i la Geltrú. Veure AQUÍ 

També existeixen un seguit de reportatges realitzats per Sergi Agustí sobre els esportistes d'Special Olympics que es podran veure per TV3, Esports 3, BTB; Canal Blau i Xarxa de Televisions Locals. 

LA TORXA 

La torxa dels Special Olympics a Vilanova i la Geltrú el dimecres 10 d'octubre a les 19 h. Arribada a la plaça del port i relleus per rambla de la Pau, rambla Principal, avinguda de Francesc Macià i festa final a la plaça de la Vila. 

CERIMÒNIA INAUGURAL 

La cerimònia inaugural es farà al Complex Esportiu Municipal de la Mar Bella de Barcelona el dijous 11 d'octubre a partir de les 20 h i es podrà veure en directe per TV3 – Esports 3. Una de les poques dades que es coneixen de la cerimònia és l'actuació del grup Macaco que prepara una actuació força especial.

PROVES ESPORTIVES 

Del divendres 12 fins el diumenge 14 ers disputaran les diferents proves esportives a Vilanova i la Geltrú. Les especialitat i les instal·lacions son Bàsquet al Pavelló Poliesportiu del Garraf; Futbol Sala i Petanca al Complex Municipal de Futbol; Natació a l'Esportiu la Piscina, Centre Municipal d'Esport i Salut; Vela al Club Nàutic Vilanova; Atletisme a les Pistes Municipals d'Atletisme; Tennis al Club Tennis Vilanova; Gimnàstica, Hoquei Interior i Handbol al Pavelló Municipal d'Esports. Els horaris provisionals els podeu consultar AQUÍ PROGRAMACIÓ PROVISIONAL

ELS ESPORTISTES 

Als Jocs del 20è aniversari hi participaran jugadors catalans, de delegacions internacionals i també de la resta de l'Estat. Més de 200 esportistes i tècnics que vindran de, pràcticament, totes les comunitats autònomes. Ens acompanyaran les delegacions d'Andalusia, Aragó, Balears, les Canàries, Castella - La Manxa, Castella - Lleó, Galícia, la Rioja, Madrid, Múrcia i València. 

El gruix més important d'esportistes disputaran les proves d'atletisme i petanca, però també els podreu veure competint a hoquei, gimnàstica, bàsquet i futbol sala. Per tant, la família olímpica serà extensa i molt diversa: 1.100 esportistes. 800 catalans, més de 200 resta de l'Estat i 100 de delegacions estrangeres. A Vilanova i la Geltrú vindran, de moment, atletes de delegacions d'Andorra, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, França, Gibraltar, Gran Bretanya, Mònaco i Itàlia.

EL VOLUNTARIAT 

El voluntariat és una eina fonamental per al bon desenvolupament dels Jocs Special Olympics. Més de 700 vilanovins i vilanovines es van inscriure com a voluntaris. Finalment el que grup ha quedat reduït a 550 que son les necessitats que ha marcat l'organització. El diumenge 30 de setembre van rebre la primera sessió de formació i se'ls va repartir el material que hauran de fer servir al llarg dels jocs. Val a dir que els voluntaris no seleccionats pels quatre dies de competició han estat cridats a fer tasques de voluntariat durant l'arribada de la torxa a Vilanova i la Geltrú. 

VILLAGE 

És l'espai lúdic, cultural, de relació social i, en definitiva, el centre neuràlgic dels Jocs. Al Village tothom sent que pertany al mateix equip perquè és el punt de trobada de la família olímpica: esportistes, entrenadors, autoritats, familiars, amics, voluntariat, col·laboradors, entitats socials i culturals de Vilanova i la Geltrú i ciutadania. El Village ocuparà una extensió de 10.000 m2 que comptarà amb un escenari central d'uns 100 m2, i diverses carpes. Aquestes es distribuiran en tres grans grups: mostra d'entitats socials i culturals, sobretot locals;activitats de lleure per a tots els públics i usos específics: recepció de VIP'S i autoritats,  i informació dels Jocs. 

Es preveu que uns 30.000 visitants gaudiran de les activitats programades. Obrirà les portes divendres 12 d'octubre de 10 a 24h i tancarà l'últim dia dels Jocs, diumenge 14 d'octubre a les 16. Aquest espai queda ubicat a la Rambla de Sant Jordi s/n de Vilanova i la Geltrú entre el Complex Municipal de Futbol i el Pavelló Municipal Poliesportiu del Garraf. 

PROGRAMA DE SALUT 

El 20è aniversari dels Jocs acull el programa internacional de salut Healthy Athletes amb la col·laboració de Special Olympics España. Els programes de salut Special Olympics ofereixen la possibilitat que els esportistes es facin una revisió mèdica gratuïta. 

Segons diversos estudis, les persones amb discapacitat intel·lectual tenen un 40% més de risc de desenvolupar disfuncions previsibles com l'obesitat, una baixa condició física, deficiències nutricionals, oculars, auditives, bucals o pedicures. L'objectiu és prevenir o actuar davant patologies i lesions, recollir dades per estudis exhaustius i informar del tractament sanitari més adequat per a l'esportista amb la voluntat de millorar la seva qualitat de vida.

CERIMÒNIA DE CLAUSURA 

La cerimònia de clausura es farà al Complex Municipal de Futbol el diumenge 14 d'octubre a partir de les 12 h 

MANIFEST DE SUPORT ALS SPECIAL OLYMPICS 

l'Ajuntament de Barcelona, L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú , la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya, i la UFEC (Unió de Federacions Esportives de Catalunya) han signat el Manifest de suport als Jocs Special Olympics, com a compromís de les entitats i institucions a ajudar al bon desenvolupament d'aquest esdeveniment esportiu internacional. Al manifest, s'hi poden adherir totes aquelles associacions, o entitats, que vulguin mostrar el seu suport al projecte.

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte

  • Organitza: Special Olympics Catalunya

T'ha interessat aquest acte?

Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Subscriu-te ara!

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



Avui al Penedès


SEGUEIX-NOS

Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!