Teatre, dansa i arts escèniques
F3DRA (Pleasure&Pain)
Vilanova i la Geltrú | Teatre Principal | 17-11-2012
L'acció passa durant el mes de febrer del 1999. En una cambra de la unitat de psiquiatria dun hospital de Londres, en un pub dun barri qualsevol de la mateixa ciutat i al camerino dun teatre de Broadway tres anys abans.
L'UNIVERS FEMENÍ VIST DES DE TRES ANGLES
Tres dones diferents, tres vides diferents, tres circumstàncies diferents que conclouen en un mateix lloc: un impuls autodestructiu eufemísticament anomenat ‘amor’. Aquesta Fedra a tres veus ens introdueix en el món privat d’aquestes dones, des d’on veiem desencadenar-se els esdeveniments que ens assenyala el text clàssic, només que aquí descobrim unes raons més humanes, més reconeixibles, més identificables, com la profunda sensació de soledat, l’autoestima minvada i el desencant, les quals exerceixen com a detonant d’una situació que precipitarà un final que, tal i com plantegen les grans tragèdies, només ha d’acabar amb la mort. “He conegut el plaer, he sentit el dolor i sé que mai tornaré a ser jo mateix”, cantava Ben Harper en la seva punyent Pleasure and Pain. De la mateixa manera, l’amor és, per a les nostres protagonistes, l’experiència transformadora i letal que els marcarà un camí comú del qual ja no hi ha retorn possible. Quan la trucada d’auxili és un xiuxiueig llunyà i sord que no arriba a ningú, la vida esdevé aleshores un trànsit esgotador i la calma només es pot entreveure a l’altre costat.
Marilia Samper
L’acció passa durant el mes de febrer del 1999. En una cambra de la unitat de psiquiatria d’un hospital de Londres, en un pub d’un barri qualsevol de la mateixa ciutat i al camerino d’un teatre de Broadway tres anys abans. Tres dones, tres angles: Sarah, una ficció sobre la figura de la dramaturga britànica Sarah Kane; Vera, actriu americana interpretant Fedra a Broadway i Freddy, cambrera d’un pub en qualsevol barri de Londres.
ESCOLA DE L'ESPECTADOR Divendres 16 de novembre, a les 19h
LA FEDRA ACTUAL. PER QUÈ SOM FEDRES EN POTÈNCIA?
Xerrada amb la companyia sobre la construcció de la dramatúrgia d’aquesta obra acompanyada del visionat de fragments de les pel•lícules Conociendo a Julia i Eva al desnudo. El discurs de la xerrada es relacionarà amb els problemes de la dona d’avui - l’eterna joventut -.
- Entrada gratuïta. Amb l’assistència a la xerrada, un 40% de descompte en l’obra F3DRA (Pleasure&Pain).
Si no pots venir al Principal, ves a Cal Bolet de Vilafranca
Aquesta proposta neix de la iniciativa d’ambdós municipis d’establir tot un seguit de col•laboracions entorn les arts escèniques i la música.
F3DRA (Pleasure&Pain)
DIVENDRES 30 DE NOVEMBRE, 21H
ACTIVITAT PARAL•LELA
DIMECRES 28 DE NOVEMBRE, 19.30H
Com es va gestar l’espectacle F3DRA (Pleasure&Pain)?
Activitat gratuïta. Teatre Municipal Cal Bolet. (C. de Cal Bolet, 3)
Per a més informació: http://cultura.vilafranca.cat
Lloc i adreça de l'acte
- Vilanova i la Geltrú
- Teatre Principal
- Rambla Principal, 4
- 21h
Informació de contacte
- Organitza: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
- Platea i llotges centrals: 15 Llotges laterals: 10 Galliner: 7
- 938141952
- http://www.qarsteatre.blogspot.com.es/
- info@elprincipal.cat
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.