Agenda del Penedès

Conferències, col.loquis

Periodistes al camp de batalla

Vilanova i la Geltrú | cafeteria del Foment Vilanoví | 06-04-2013

1images

CONTINGUTS:

1. Documental Miguel: Në terren

Per començar, es projectarà el documental Miguel: Në terren protagonitzat per Miguel Gil Moreno de Mora, advocat de professió, qui ho va deixar tot en descobrir que la seva vocació era convertir-se en càmera de televisió/fotoperiodista de guerra.

Gil Moreno de Mora, originari de Vimbodí (Tarragona), va debutar l’any 1.993 a Sarajevo on va haver de buscar-se la vida amb altres feines no relacionades amb el sector fins que el contracta l’agència de televisió APTN, per a qui va cobrir diferents conflictes armats a l’Àfrica: Kènia, Sierra Leone i Libèria. Un temps després, Gil Moreno de Mora torna a Europa per informar sobre les guerres de Kosovo i Txetxènia abans de ser destinat un altre cop a Sierra Leone, on va morir l’any 2000 amb 33 anys, en una emboscada.

El documental Miguel: Në terren, expressió en albanès que significa sobre el terreny o ser en el lloc adequat en el moment oportú, ha estat premiat en nombroses ocasions. Entre d’altres guardons ha estat seleccionat pels International Film Documentary of Amsterdam, el festival més prestigiós sobre documentals; ha rebut la medalla de plata al New York Film Festival; el Gran premi del Festival dels Drets Humans de Ginebra i el Premi de la Premsa al Festival de Cracòvia.

2. Taula rodona

Després de la projecció, tindrà lloc una taula rodona on participaran Nicolàs Valle, corresponsal de guerra de TV3 i els codirectors de Miguel: Në Terren, Enric Miró i Lluís Jené.

Nicolás Valle, periodista de la secció Internacional de TV3 des del 1.987, ha treballat com a enviat especial o com a corresponsal a nombrosos conflictes bèl·lics. Ha informat sobre els conflictes dels Balcans (Bòsnia + Kosovo), Líban, Afganistan, Geòrgia, i més recentment sobre les revoltes àrabs d’Algèria, Tunísia i Líbia. Valle ha publicats dos llibres relacionats amb la seva feina, el més actual és Secrets de guerra d’Ara Llibres.

Enric Miró, a més de codirigir Miguel: Në Terren, és càmera de TV3 des del 1.989 i ha estat a la corresponsalia de Jerusalem seguint el conflicte palestí.

Lluis Jené, també codirector de Miguel: Në terren, és el reporter vilanoví del programa 30 minuts i ha fet nombrosos reportatges “el dia després” dels llocs en conflicte.

Lloc i adreça de l'acte

Informació de contacte


T'ha interessat aquest acte?

Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Subscriu-te ara!

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.



Avui al Penedès


SEGUEIX-NOS

Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!