Nota de premsa

Presentació del llibre sobre el cas Carod a la Mullassa de Vilanova

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

“Els dies que van del 26 de gener al 15 de març del 2004 quedaran marcats amb foc a la història de Catalunya”. Víctor Alexandre fa la crònica dels moviments de Josep-Lluís Carod-Rovira, sense estalviar els detalls de la seva entrevista amb ETA. També hi analitza les reaccions dels mitjans de comunicació i reporta les declaracions i les maniobres de polítics catalans, bascos i espanyols. Un índex onomàstic en facilita el seguiment. Alguns preferirien oblidar-ho, però la campanya de criminalització interessada a què va ser sotmès Carod-Rovira és massa greu, per la virulència i pel missatge inquietant que ha deixat entre nosaltres. Qui té por de Carod-Rovira? Qui té por de la pau i la democràcia?

Víctor Alexandre estableix un interessant paral·lelisme del cas Carod amb l’afer Dreyfus, de l’any 1894, que va motivar la coneguda rèplica J’accuse d’Émile Zola. Es tracta de dos processos amb concomitàncies molt clares, on concorren la defensa aferrissada d’una veritat i al denúncia de les manipulacions.

Víctor Alexandre (Barcelona 1950) és periodista i escriptor. Ha estat director i presentador de programes de Ràdio 4 i corresponsal a Alemanya per al diari Avui, el setmanari El Temps i la cadena SER. Premi Recull de Periodisme 1996, també ha presentat un programa sobre cinema a TVE-Catalunya, ha estat redactor del programa Clàssica del Canal 33 i és autor de diverses obres de ficció per a la ràdio. Des del 1990 és una de les veus més carismàtiques de Televisió de Catalunya, especialment del programa Cinema 3. També col·labora habitualment en el diari basc Berria. Ha publicat els llibres Jo no sóc espanyol (1999), Despullant Espanya (2001), Despullats (2003) amb Joel Joan, Senyor President (2003), i ha participat en el llibre col·lectiu L’autoestima dels catalans (2003).

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local