Nota de premsa

El desembre serà el mes de les llengües a Vilanova

Del 4 al 18 de desembre es podrà visitar l’exposició “Les llengües, un gran tresor” a la biblioteca A. Cardona Torrandell

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

“Les llengües, un gran tresor” és una exposició interactiva, didàctica i de caire itinerant, que té com a objectiu principal contribuir a la formació per a la pau, la cooperació i la solidaritat entre els pobles. L’exposició s’adreça a tota mena de públics, però té un caire pedagògic i didàctic que la fa especialment profitosa i recomanable en l’àmbit escolar, tant en l’educació primària, com en la secundària i en el batxillerat. Els continguts també són adequats i interessants per al col·lectiu de professors i de persones inscrites als centres d’ensenyament per a adults o als alumnes dels cicles de Formació Ocupacional. Es tracta d’una iniciativa del Comitè de Seguiment de la Declaració Universal de Drets Lingüístics.

La inauguració de l’exposició, el dia 9 de desembre, a les 7 del vespre, es farà amb una conferència titulada “El dret a la pròpia llengua”, a càrrec del president de l’associació Advocats Europeus Demòcrates, August Gil i Matamala. A partir d’aquest acte, se succeiran tot un seguit d’activitats que convertiran el desembre en el mes de les llengües a Vilanova.
El dissabte 11, a les 12 del migdia, dins “L’hora del conte”, tots els assistents podran escoltar, amb tots els colors dels sons de diverses llengües del món, l’explicació d’una faula d’origen africà. El dissabte següent, 18 de desembre, a les 6 de la tarda, tindrà lloc la presentació del llibre Jo també sóc catalana, de Najat El Hachmi, a càrrec de Mireia Zamora Alsina, llicenciada en filologia àrab. Finalment, el dimarts, 23, també a les 6 de la tarda, es farà un acte complementari que, sota el títol “Els nadals del món”, convidarà totes les persones que hi assisteixin a explicar com són aquestes festes en els seus països d’origen. Totes les activitats es faran a la Biblioteca A. Cardona Torrandell.

El Servei de Català del Garraf i de Vilanova i la Geltrú forma part del Consorci per a la Normalització Lingüística, un ens creat l'any 1989 com a òrgan territorial d'aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern. Actualment està format per la Generalitat de Catalunya, 80 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. A través d'una xarxa de 22 centres de normalització lingüística estesa per tot el territori, amb més de 130 punts d'atenció i més de 400 professionals especialitzats, el Consorci desenvolupa estratègies i accions per garantir l'extensió territorial del coneixement i l'ús de la llengua catalana.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local