Nota de premsa

Acció per Sitges a la facultat de Ciències Polítiques de la Universitat Autònoma

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

El passat dia 17 de novembre, els regidors d’AxS, Andreu Bosch i Mercè Espada, van ser convidats per Àlex Casademunt, professor de Ciències Polítiques de la Universitat Autònoma de Bellaterra, a donar una conferència als seus alumnes de Gestió de Polítiques Públiques de tercer curs de la Llicenciatura de Ciències Ambientals.

En la conferència, Andreu Bosch va destacar el paper de la conscienciació ciutadana en els moviments socials i participatius que s’havien produït a Sitges en els darrers 20 anys. Sense ser exhaustiu va repassar-ne els objectius i resultats de cinc campanyes en les quals ell havia participat directament, així com també molts dels membres que ara estan a Acció per Sitges: Campanya en defensa de les aus migratòries (1984), Campanya contra l’autopista del Garraf (1989), Campanya Salvem els Colls – Miralpeix (1996), Salvem la nostra costa (1999) i la Plataforma contra la Massificació de Sitges (2001).

També vam parlar de les diferències entre treballar socialment des d’una ONG o fer-ho des de la plataforma d’un partit polític, dels seus avantatges i dels seus inconvenients, dels molt bons resultats electorals per ser un partit polític que es presentava per primera vegada a una contesa electoral i amb mitjans molt més modestos que els de qualsevol altre partit. També vam destacar la importància del paper d’Acció per Sitges en què a la nostra vila es disposi per primera vegada de la regidoria per a la Igualtat de Gènere que porta Mercè Espada, la d’Immigració que porta Abraham Verdejo i la de Sostenibilitat que porta Andreu Bosch.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local