Imatge d'arxiu de la carretera que uneix Vilanova i Vilafranca. FdG/Carles Castro
VD |
29-12-2004 13:16
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, tenint en compte els trànsits que es produeixen, les necessitats de mobilitat i la funcionalitat dins la xarxa ha prioritzat, entre tots, quatre eixos a començar a desenvolupar en una primera etapa.
(Eixos a executar, Longitud explotació, Cost dinversió, previst Concurs de licitació, Posada en servei)
Vic-Ripoll 27,1 km 220,6 MEUR 2005-2008
MaçanetPlatja dAro 27,7 km 61,3 MEUR 2005 2008
VilanovaManresa 68,3 km 181,7 MEUR 2005 2008
Reus-Alcover 10,2 km 51,4 MEUR 2005 2008
TOTAL 133,3 km 515 MEUR
Descripció de les actuacions
- Vic-Ripoll: Aquest eix es recolza sobre l'actual carretera C-17; s'hi construirà una via preferent de doble calçada amb una longitud de 27,1 quilòmetres. Les obres començaran al quart trimestre del 2005, amb una durada aproximada de 30 mesos. La inversió prevista és de 220,6 milions d'euros. Es disposa de la Declaració d'Impacte Ambiental del tram corresponent a la variant de les Masies de Voltregà.
- Maçanet de la Selva-Alou-Santa Cristina d'Aro-Platja d'Aro: Comprèn l'itinerari format per les carreteres C-35, C-65, C-31, principal via daccés a la Costa Brava centre, des de lautopista E-15 / AP-7. Es construirà una via preferent de doble calçada de 27,7 quilòmetres, amb un pressupost de 61,3 milions d'euros. Els treballs s'iniciaran el tercer trimestre de 2005 i s'executaran en uns 30 mesos. Actualment, ja s'ha posat en servei un 44% de la longitud total de l'autovia. Dels trams pendents, està en construcció el comprès entre Santa Cristina d'Aro i Platja d'Aro i se'n preveu l'obertura al trànsit a l'estiu de 2005.
- Vilanova i la Geltrú-Vilafranca del Penedès-Igualada-Manresa: Aquest eix, sobre les carreteres C-15 i C-37, és la via més important de comunicació entre la Costa Daurada Nord i la Catalunya Central. Lactuació consistirà en la construcció duna via preferent de doble calçada des de Vilanova fins a Vilafranca, i una via preferent duna calçada entre Vilafranca i Manresa, amb una longitud total de 68,3 quilòmetres d'aquests, 18,6 seran dautovia. Està previst que les obres comencin el segon trimestre de 2006, amb una durada de 30 mesos. La inversió serà d'uns 181,7 milions d'euros. En lactualitat, 21,1 km daquesta carretera ja estan en servei; dels trams pendents, el de Castellfollit del Boix-St. Salvador està en construcció i s'obrirà durant l'estiu vinent.
- Reus-Alcover: Eix sobre lactual carretera C-14 (antiga C-240), en el tram comprès entre el final de la variant de Reus i la connexió amb la carretera C-37 a Alcover. Es construirà una carretera convencional de doble calçada de 10,2 quilòmetres. Les obres, que suposen una inversió de 51'4 milions d'euros, s'iniciaran el quart trimestre de 2005 i tindran una durada de 18 mesos.
Futur Pla d'autovies
A banda d'aquests quatre eixos, el futur Pla dautovies preveu incidir en l'eix del Llobregat, tram Berga-Bagà (C-16), l'eix de l'Ebre (Amposta-Lleida, a la C-12), i l'eix Barcelona-Vallès (B-500). Daltra banda, la Generalitat estudiarà la fórmula de finançament per via negociada amb l'Estat en el cas de l'Eix Transversal Cervera-Girona (C-25).
Al mateix temps, entre les mesures que ha dimpulsar el Govern per fomentar el transport públic, es preveu habilitar carrils-bus en les principals vies daccés a Barcelona; en concret, a lautopista C-58 (Ripollet-Meridiana) i a lautopista AP-7 (Molins de Rei-Diagonal).
En parallel, el Govern està executant altres eixos de gran capacitat com els de TortosaAldea (C-42) o Puig-reigBerga (C16) i està previst iniciar el desdoblament de PalamósPalafrugell (C-31) en el 2005 dacord amb les previsions pressupostàries del PEF de GISA.
Finançament
El Pla estableix un nou model de construcció i gestió dinfraestructures viàries que descarta els sistemes de pagament per part de l'usuari. Així, els 4 primers grans eixos viaris que preveu lacord que avui es presenta, es finançaran mitjançant la modalitat de concessió dobra pública. L'adjudicatari assumirà, a més de les despeses dexecució de lobra i si sescau, de redacció del projecte constructiu, els costos de lobtenció dels terrenys i de les indemnitzacions necessàries, de la conservació de les obres durant el període de la concessió i tots els que es derivin dels plecs de clàusules.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques executarà les actuacions previstes i encarregarà a la societat Gestió dInfrastructures, S.A. (GISA) la preparació dels corresponents concursos públics i la gestió i seguiment de les obres.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!